۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۷۶۴۴۰
معاون تهذیب حوزه خبر داد؛

تدوین نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان برنامه های معاون تهذیب در سال تحصیلی جدید حوزه علمیه از تهیه و تدوین نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

حجت الاسلام و المسلمین ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-97 حوزه علمیه با اشاره به برنامه های معاونت تهذیب در سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه گفت: بیش از هفت سال پیش آسیب شناسی نسبت به مسائل علمی، اخلاقی و تربیتی صورت گرفت که این آسیب شناسی حدود دو سال پیش به نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه تبدیل شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه ادامه داد: از دل نظام جامع تربیتی حوزه های علمیه برنامه ای طراحی و در نیم سال دوم سال گذشته در تمام مدارس کشور اجرا و بازخوردهای آن گرفته شد و تابستان سال جاری نیز تمام بازخوردها اعمال شد که ویراست دوم آن تا یک هفته دیگر به تمام مدارس کشور اعلام می شود.

وی اضافه کرد: شاکله اصلی این برنامه به برنامه های عمومی و اختصاصی تقسیم می شود که برنامه های عمومی شامل همه طلبه ها می شود و برنامه ها اختصاصی نیز برای هر پایه به صورت جداگانه اجرا می شود؛ اساس این کار بر اساس شورای تهذیب شکل می گیرد که در رأس آن مدیر مدرسه است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی افزود: به دلیل جامع بودن برنامه طراحی شده که تمامی بحث های قرآنی، روایی و مشاوره در آن مندرج است شاهد رشد اخلاقی و تربیتی خواهیم بود و در صورتی که طلاب مهذب شوند می توانند در جامعه نیز تأثیر گذار باشند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات