۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۵۶۶۱
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق:

حضور ۲۰ میلیون زائر مهدوی در مسجد جمکران دستاورد انقلاب اسلامی است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) حضور ۲۰ میلیونی زائران مسجد جمکران را از دستاوردهای انقلاب بیان کرد و گفت: در ایام هفته ما شاهد حضور کثیری از زائران در مسجد جمکران هستیم همچنین برگزاری دعای ندبه و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان همه و همه از برکات انقلاب است.
همایون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدهادی همایون عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، امروز در نوزدهمین جلسه «شبنه انقلاب» به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی دینداری را متحول کرد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در درحال افول بود و جایی در مناسبات علمی و فرهنگی نداشت و نظام پهلوی معتقد بود که دین از سیاست جدا است.

همایون با تاکید براینکه انقلاب اسلامی سیاست را عین دیانت بیان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تفکر لیبرال پهلوی کشاند و این باور را در جهان گسترش داد که دین و سیاست باید همراه یکدیگر باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دین در سبک زندگی مردم اثر چشمگیری گذاشت، گفت: قبل از انقلاب اسلامی دین تنها در محافل خانگی بود اما بعد از پیروزی ما این مهم را در عرصه اجتماعی نیز مشاهده می‌کنیم که اکثر مردم در فعالیت‌های اجتماعی با مبانی دینی پیوندی ناگسستنی دارند و فرهنگ غربی در حال فروپاشی است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اکثر مردم به فرهنگ مهدویت تنها به عنوان یک پیشگویی دینی و یا عقیده کلامی نگاه می‌کردند، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه مهدویت در جامعه ما متحول و دگرگون شد و به ساخت تمدن اسلامی در عصر مهدویت بیشتر توجه شد به حدی که امام راحل فرمودند: ما پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی او خواهیم رساند.

همایون حضور 20 میلیونی زائران مسجد جمکران را از دستاوردهای انقلاب بیان کرد و ابراز کرد: در ایام هفته ما شاهد حضور کثیری از زائران از سراسر کشور هستیم همچنین برگزاری دعای ندبه و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان همه و همه از برکات انقلاب است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات