۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۷۴۰۳۵
آیت الله صدیقی:

غدیر ترسیم تحقق حکومت علوی در سیمای حضرت مهدی است

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: غدیر ترسیم تحقق حکومت علوی در سیمای حضرت مهدی(عج) است، مقابله ای با امام علی (ع) که در صدر اسلام می بینیم در واقع مقابله با اسلام ناب و و ارزش ها و حرکتی سکولاریستی علیه دین خدا است.
نوزدهمین اجلاس سراسری بنیاد بین المللی غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا، نوزدهمین اجلاس سراسری مسئولان و دبیران اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور با حضور حجج اسلام کاظم صدیقی، حسینی قزوینی، ارباب سلیمانی و سیدمصطفی میرلوحی برگزار شد.

در ابتدای برنامه حسین هاشمی معاون وزیر کشور ضمن سخنان کوتاهی غدیر را عزت تشیع و مرکز ثقل امامت توصیف کرد.

در ادامه حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر به تشریح فعالیت های انجام شده در سالیان گذشته پرداخت و گفت: کارهای اجرایی امسال دهه امامت و ولایت باید ناظر به امر ترویج و تبلیغ جشن و سرور امامت باشد که در این راستا شعار امسال «لبیک یا رسول الله» است و تلاش داریم با جلب حداکثری مشارکت مردمی طرح امیرالمومنین و غدیر را به عنوان محور وحدت اجرا کنیم.

غدیر ترسیم تحقق حکومت علوی در سیمای حضرت مهدی(عج) است

صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به برخی آیات سوره مائده درباره امامت تصریح کرد: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ» این آیه خطاب به یاران پیامبر(ص) است که در سختی ها و جنگ ها در شرایطی که دینشان با خطر مواجه شده، هشدار می دهد که اگر این کار را کردید، این شما هستید که ضرر می کنید، دین خدا ضرر نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه برای جامعه کنونی ما نیز این خطر وجود دارد، افزود: سوره مائده در آخرین سال حیات پیامبر نازل شده و گویا عصاره قرآن و مفاهیم مهم است که در آن به نقش ولایت و آسیب های این عرصه اشاره داشته است.

صدیقی با بیان اینکه غدیر آغاز راه است و ظهور حضرت مهدی(عج) پایان آن، ابراز داشت: غدیر ترسیم تحقق حکومت علوی در سیمای حضرت مهدی(عج) است، مقابله‌ای با امام علی (ع) که در صدر اسلام می بینیم در واقع مقابله با اسلام ناب و و ارزش ها و حرکتی سکولاریستی علیه دین خدا است.

وی ادامه داد: انقلاب امام خمینی(ره) با آرم ولایت بود. ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین(ع) است. امام عصای معجزه آسای حقانیت پیامبر خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) است. همچنانی که موسی با عصایش فرعون زمان را به قعر دریا فرستاد، امام (ره) جریان فرعون زمان و استعمار را به قعر دریا فرستاد.

امروز جریان‌های خزنده به ولایت فقیه باور ندارند

امام جمعه موقت شهر تهران خاطرنشان کرد: دین زدایی هدف آمریکا و رژیم وابسته پهلوی به آن بود و انواع مصیبت های مادی و معنوی را بر کشور تحمیل شد، امروز چون فضا مقداری سیاسی شده است مردم ویرانی ها، فقرها و تنگنای اقتصادی که در آن دوران پیش آمده بود را فراموش کرده اند.

وی گفت: متأسفانه امروز عده ای مرتد هستند، همان ارتدادی که بعد از رسول خدا(ص) در زمان علی(ع) پیش آمد. امروز جریان های خزنده به ولایت فقیه باور ندارند، در آموزش و پرورش ما ولایت فقیه مطرح نیست و در جوانان ما به صورت گفتمان جریان ندارد.

صدیقی بیان داشت: یکی از رسالت های مهم بنیاد غدیر این است که علی زمان و غدیر زمان را و اینکه پرچم علی (ع) امروز در دست کیست را بشناساند. امروز رسالت هر کانون دینی به ویژه اگر با نام امیرالمومنین عجین باشد معرفی اسلام ناب است.

می‌خواهند ستون فقرات انقلاب را به بهانه فشار اقتصادی بکشند

وی با تأکید بر اینکه نفس و خون امیرالمومنین (ع) در خون امام و رهبر ما وجود دارد، ادامه داد: وقتی به بهانه اقتصاد شورش ایجاد می کنند هدفشان این است که علی(ع) را بزنند، می خواهند پرچم علی(ع) را که در زمان غیبت برافراشته شده پایین بیاورند و این ستون فقرات را بشکنند.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر ابراز داشت: اگر چه رهبر ما دست امام زمان بالای سرش است و امداد های غیبی را در جریان های خطرناکی مثل فتنه دیدیم. اما سید ما تاکنون کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار داده و حرکت همچنان به سوی مقصد است. فتوحاتی که امروز انقلاب ما در دنیا دارد کم نیست، در واقع آهنگ کلی حرکت دنیا بیعت با انقلاب ما است. این حوادث هزینه می برد، برخی را به انحراف می کشد اما انقلاب ما شکست ندارد.

وی با بیان اینکه باید غدیر را با عاشورا پیوند داد، افزود: غدیر را عاشورایی و هفتگی و روزانه کنید. باید فرحمان علوی و حزنمان حسینی باشد، باید جوان ها و دانشجویان مومن و متدین را در مسئولیت ها به کار بگیریم و فرهنگ سازی را از کودکان شروع کنیم./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات