۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۵۴۸
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

قرآن باوران اهل دزدی از بیت المال نیستند

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه قیامت باوران از فرمان الهی سرپیچی نمی‌کنند، گفت: کسانی که اهل قرآن باشند دست به دزدی از بیت المال نمی‌زنند و از حرام لذت نمی‌برند.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد برجسته حوزه علمیه در سلسله جلسات درس اخلاق که شب گذشته در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: گفتن شهادتین فضیلت بسیار بالایی دارد.

وی افزود: این ذکر برای انسان نورانیت می‌آورد. شهادت پیامبراکرم(ص) در طول شهادت خداوند متعال است از این رو در بسیاری از آیات که نام خدا می‌آید نام رسول هم ذکر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی درباره تواضع رسول خدا(ص)، بیان داشت: روزی پیامبراکرم(ص) فرمودند: ای کاش من خلق نمی‌شدم؛ در این هنگام حضرت جبرئیل نازل شد و فرمودند: چرا چنین می‌گویید؛ حضرت فرمودند: من کسی نیستم که خداوند نام مرا نزد خودش قرار داده؛ حضرت محمد(ص) مردم را به خداوند دعوت می‌کردند و می‌فرمودند: مبادا مرید من بشوید بلکه همه مخلوقات باید مرید خداوند باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) هنگام عبادت متحول می‌شدند و بدن مبارکشان از عظمت خداوند می‌لرزید، اظهار داشت: طبق فرمایش بزرگان گفتن ذکر شهادتین بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی مهمترین مشکل مردم امروز را انزار نشدن آنان بیان کرد و گفت: کمرنگ شدن معنویات عامل بسیاری از مشکلات در جامعه است؛ خداوند به پیامبراکرم فرمود: نزدیکان خود را انزار کن، حضرت دختر گرامی خود را چنین انزار می‌فرمودند: فاطمه جان به دستورات خداوند عمل کن و به حسب و نسب پدرت افتخار نکن؛ آیا امروز مسؤولان فرزندان خودشان را چنین انزار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: پیامبراکرم اهل انزار بودند زیرا اگر در یک جامعه انزار کم شود اطاعت الهی کمرنگ می‌شود بنابراین از شرک، غذای حرام و کلاهبرداری که عاقب انسان را به آتش می‌کشاند باید پرهیز شود.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر با بیان اینکه خداوند نام پیامبراکرم(ص) را محمد نهاد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: هر کسی که نام نیکو داشته باشد در قیامت وارد بهشت می‌شود و اگر گناه هم داشته باشد از او شفاعت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حضرت رسول عبد بودند، گفت: همیشه عبودیت بر رسالت مقدم است پیامبر عبد بودند که به مقام رسالت دست یافتند. انسان زمانی به نورانیت و عظمت دست می‌یابد که انزار شود و از عصیان پرهیز کند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان با بیان اینکه قیامت باوران از فرمان الهی سرپیچی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که اهل قرآن باشند دست به دزدی از بیت المال نمی‌زنند و از حرام لذت نمی‌برند بنابراین باید اهل قرآن شد تا آخرت و دنیای انسان تضمین شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات