۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۷۰۸۹۸
حجت الاسلام والمسلمین معرفت:

سعادت انسان در گرو معیت با اهل بیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه با بیان اینکه اهل بیت(ع) صادقان هستند، گفت: در معیت صادقات است که انسان می‌تواند سعادتمند شود.
امام صادق علیه‌‌السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین معرفت استاد برجسته حوزه علمیه، در مراسمی که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: اگر کسی بخواهد شان توسل به اهل بیت(ع) را درک کند لازم است درجات متوسل را که شامل عادی، عالی و اعلی می‌شود را بشناسد.

وی افزود: ما باید این توجه و توسل را در طول عمر نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشیم اما در همین حین فرصت‌های ارزشمندی به دست می‌آید که در آن فرصت‌ها تمرکز توجه و توسل محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت خودشناسی را گام نخست در رسیدن به مقام توسل دانست و ابراز کرد: انسان به هر میزان خودش را بشناسد به همان مقدار می‌تواند به اهل بیت(ع) توسل داشته باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان در مقام خودشناسی عادی می‌تواند مقام ملکی اهل بیت(ع) را درک کند و در سطح دوم از باب توجه که مقام عالی بودن است فرد می‌تواند به باطن آن بزرگان راه یابد در این مرحله فرد به هر میزان تشنه شود به همان مقدار برای شناخت بواطن بیشتر پیش می‌رود و کسانی که به مرحله توجه اعلی می‌رسند می‌توانند به بواطن اهل بیت(ع) نائل شوند.

وی با اشاره به آیه 119 سوره توبه، گفت: خداوند در این آیه به مومنان دستور می‌دهد که همراه با صادقان باشند؛ بنابراین همه انسان‌ها باید در همه امور صادق باشند و اگر این صدق در وجود انسان نفوذ نداشته باشد نمی‌توان آنان را مسلمان نامید.

حجت الاسلام والمسلمین معرفت ادامه داد: مراد از صادقین در این آیه عنوان اخلاقی ندارد بلکه مقصود بود و نبود است بنابراین مقصود از صادقین در این آیه اهل بیت(ع) هستند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اولین نوری که می‌تواند به وجود انسان وارد شود نور وجود پیامبراکرم(ص) است که با معرفت به ایشان و جانشینان حضرت این نور به قلب انسان نفوذ می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم همراه با صادقان باشند می‌توانند به مرحله صدق دست یابند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات