۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۷۰۸۹۶
رییس سابق اداره اوقاف شمیرانات:

امام صادق با تبلیغ و ترویج مکتب تشیع اسلام را از نابودی نجات دادند

رییس سابق اداره اوقاف شمیرانات با بیان اینکه امام صادق(ع) با نهضتی علمی اسلام را از انحراف حفظ کردند، گفت: امام صادق(ع) با تبلیغ و ترویج مکتب تشیع اسلام را از نابودی نجات دادند.
کیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید کیایی رییس سابق اداره اوقاف شمیرانات، در مراسمی که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مسجد جامع الهادی(ع) برگزار شد، گفت: شناخت و معرفت یافتن به خداوند از مهمترین وظایف ما به شمار می‌رود.

وی افزود: خداوند متعال موهبت‌های فراوانی مانند نماز، روزه، حج، صدقه و ... را به انسان ارزانی داده تا به واسطه آن انسان به خداوند معرفت پیدا کند.

حجت الاسلام کیایی ادامه داد: برای آنکه ما بتوانیم نسبت به خداوند شناخت و معرفت داشته باشیم باید ببینیم ائمه اطهار(ع) نسبت به خدا چه شناختی دارند بنابراین امام شناسی برای شناخت خداوند و تعالیم الهی امری لازم و ضروری است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی رفتار و کردار اهل بیت(ع) را بشناسد گویی به قرآن معرفت پیدا کرده است، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: اگر کسی امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است؛ بنابراین مهمترین وظیفه ما انسان‌ها شناخت خداوند و جانشینان حضرت حق است.

رییس سابق اداره اوقاف شمیرانات با اشاره به آیه قرآن کریم که فرمود: ای پیامبر ما قرآن را بر قلب تو نازل کردیم، گفت: جای قرآن در میان دو جلد قرآن نیست بلکه جایگاه آن قلب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است بنابراین رفتار و سیره آن بزرگان تفسیر قرآن کریم است بر همین اساس شناخت اهل بیت(ع) بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قبل از بعثت پیامبراکرم(ص) مردم به قدری در فقر فرهنگی بودند که با دستان خودشان دخترانشان را زنده به گور می‌کردند بنابراین با شناخت امام انسان معرفت کسب کرده و از فقر فرهنگی رها می‌شود.

حجت الاسلام کیایی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول خدا(ص) دین در حال نابودی بود که با خون امام حسین(ع) مجدد احیا شد، گفت: دشمنان درصدد بودند نور امام حسین(ع) را خاموش کنند اما خداوند با نور وجودی ایشان دین را احیا کرد.

رییس سابق اداره اوقاف شمیرانات ادامه داد: مکتب امام صادق(ع) نیز دین را حفظ کرد ایشان با ایجاد نهضت علمی به تربیت هزاران شاگرد پرداختند تا این شاگردان در نقاط مختلف به ترویج اسلام و توحید بپردازند تا اسلام از این طریق حفظ شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات