۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۷۰۶۵۸
در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر؛

دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران آغاز شد

دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران امروز در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر آغاز شد.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دوره میثاق طلبگی امروز با حضور اعضای شورای حوزه علمیه مازندران، جمعی از مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر آغاز شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در آیین افتتاحیه این دوره با بیان این که این دوره از امروز به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: در این دوره یک هفته ای حدود 150 طلبه جدید الورود حوزه علمیه استان حضور دارند.

وی با بیان این که در این دوره یک هفته ای برنامه های متنوع فرهنگی، اخلاقی، تربیتی و اردویی در نظر گرفته شده است، افزود: مهم ترین هدف از برگزاری این برنامه آشنایی و شناخت کامل طلاب با فضای حاکم بر حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب پس از حضور موفق در این دوره به مدارس علمیه شهرستان ها معرفی می شوند، بیان داشت: شرکت در دوره اختبار و تثبیت آخرین مرحله آغاز تحصیل در مدارس علمیه است که در خود مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که شناخت طلبه از فضای حوزه یک امر ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این دوره فرصت مناسبی برای کاهش برخی آسیب هایی است که در دوران تحصیلی ممکن است یک طلبه را تهدید کند، خواهد بود.

وی با اشاره به این که در این دوره میزان انگیزه و علاقه مندی افراد به تحصیل در حوزه های علمیه مشخص می شود، افزود: این انگیزه با تعامل و رابطه چهره به چهره اساتید و مشاوران با شرکت کنندگان در این دوره مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که متأسفانه برخی مواقع طلاب بدون هدف گذاری مشخصی و بر اساس احساسات تصمیم ورود به حوزه می گیرند، تصریح کرد: دوره میثاق طلبگی این فرصت را هم برای طلاب و هم اساتید حوزه فراهم می کند تا تعارفات کنار زده شود و افراد علاقه مند برای تحصیل در حوزه مشخص شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی ها با هدف اخذ مدرک وارد حوزه می شوند، خاطرنشان کرد: حوزه جای اخذ مدرک نیست و کسانی که این هدف را برای ورود در حوزه انتخاب می کنند به مدارج بالا دست پیدا نخواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری حلقه های تربیتی در این دوره یک هفته ای اشاره کرد و گفت: این حلقه ها از سوی معاونان تهذیب و اساتید مدارس علمیه مدیریت می شود و نقش بسیار مهمی در تبیین مسائل اخلاقی و تربیتی برای شرکت کنندگان بر عهده دارد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در این حلقه های انس مسؤولان گروه ها در طول دوره با حضور افراد گروه برگزار می کنند، افزود: این حلقه ها به صورت یک تا دو جلسه 50 دقیقه ای در طول روز برگزار می شود.

وی با اشاره به این که این حلقه های انس بستر بسیار مناسبی برای ارتباط با افراد گروه و شناسایی آنها در محور های مشخص شده است، گفت: هر جلسه این حلقه های انس در قالب درس نامه  ارائه می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این حلقه های انس اساتید و مشاوران با ذهنیت طلاب جدید الورود در مورد حوزه علمیه و روحانیت به خوبی آشنا می شوند، افزود: در این حلقه های تربیتی اساتید و معاونان تهذیب در جهت اصلاح و تعدیل ذهنیت های غلط در مورد حوزه علمیه و روحانیت اقدام خواهند کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حلقه های تربیتی فرصت مناسبی برای آشنایی اساتید حوزه با دغدغه ها و نگرانی های طلاب جدید الورود است، بیان داشت: اگر این دغدغه ها در همین ابتدا رفع نشود ممکن است در مسیر تحصیل طلاب را با مشکلاتی مواجه کند.

وی با بیان این که دغدغه های پیش روی طلاب ممکن است در مسیر راه انگیزه تحصیلی طلاب را کاهش دهد، افزود: در این دوره یک هفته ای مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران به صورت تخصصی و کاربردی دغدغه های طلاب را شناسایی و به آنها پاسخ مناسب خواهند داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از مسائل مهمی که در این دوره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت را نظم و انضباط دانست و گفت: توجه طلاب جدید الورود به اهمیت نظم در تحصیل حوزه علمیه و آثار و پیامدهای آن بسیار ضروری است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات