۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۷۶۳
رییس حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران:

شهید بهشتی شخصیتی فاضل، عالم و حکیم بود

رییس حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران گفت: شهید بهشتی یک فاضل، عالم و حکیم بود، ایشان در مسائل اجتماعی صاحب‌نظر بود که با معیارهای روز نیز هم خوانی داشت؛ امروز ما از چنین علمایی کم داریم.
حجت الاسلام آقامیری

حجت الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری رییس حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شخصیت شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی بخشی از ولایت رهبری آن زمان را تشکیل می‌داد.

وی افزود: آن زمان پس از امام راحل دومین شخصیت علمی، پرتوان و انقلابی بود، اگرچه شهید مطهری تئوریسین انقلاب بود اما شهید بهشتی ابعادی وسیع‌تر از شهید مطهری داشت، ایشان یک شخصیت بین‌المللی، علمی، دانشگاهی، حوزوی، مجتهد و به تمام معنا دانشمند بود، همه کسانی با شهید بهشتی بحث و مباحثه داشتند به علم، نبوغ، هوش و استعداد ایشان اذعان داشته و آن را می‌ستودند.

رییس حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: تعابیری که حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی درباره ایشان داشت این است که او جزء باهوش‌ترین شخصیت‌ها و فضلای دوران ما بود؛ چه بسا حتی باهوش‌تر از امام موسی صدر بود.

حجت الاسلام آقامیری درباره مظلومیت شهید بهشتی بیان داشت: حتی امروز هم شهید بهشتی مظلوم است چراکه هنوز در شخصیت کلان و فراملیتی او در زوایای مختلف غور و تفحص نشده است، که اگر بپردازیم به نظرات مختلف فقهی، بصیرت، حکمت ایشان پی خواهیم برد.

وی افزود: شهید بهشتی یک فاضل، عالم و حکیم بود، ایشان در مسائل اجتماعی صاحب‌نظر بود که با معیارهای روز نیز هم خوانی داشت؛ امروز ما از چنین علمایی کم داریم.

رییس حوزه‌ علمیه خواهران استان تهران گفت: اگر ما بخواهیم شهید بهشتی را تعریف کنیم باید بگویم او امروز در شخصیت رهبر معظم انقلاب متبلور و متجلی شده است./۸۱۳/پ203/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
sina.k
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
از این بزرگمرد هرچه قدر هم که گفته بشه کمه هرچند که متاسفانه امروزه کمتر از شهدا گفته میشه و به نوعی مظلوم واقع شدند...
ادرس زیر کانالی هست در تلگرام با محوریت زندگی نامه و تفکرات شخصیت شهید بهشتی ممنون میشیم اگه کسی تونست عضو بشه
beheshti_mazloom@
روح این بزرگ مرد شاد
0
0