۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۶۹۲۹۲
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

تبیین عالمانه و دفاع صادقانه از گزاره‌های دینی نظام مهم‌ترین رسالت روحانیت است

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به رسالت خطیر طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی، گفت: تبیین عالمانه گزاره‌های نظام اسلامی و دفاع صادقانه از آنها از مهم‌ترین وظایف حوزویان در جامعه دینی است.
حجت الاسلام آزموده

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به وظایف و رسالت حوزویان در قبال نظام اسلامی، اظهار کرد: تبیین عالمانه گزاره‌های نظام اسلامی و دفاع عاقلانه از گزاره‌های دینی و نظام اسلامی به‌صورت توأمان از مهم‌ترین وظایف روحانیان در قبال نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه افزایش بصیرت دینی و اشاعه آن در سطح جامعه اسلامی از دیگر مسائلی است که باید مدنظر طلاب و روحانیان باشد، خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون شهدا، تبیین و اعتقاد و التزام به مبانی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه و تلاش و مجاهدت برای رساندن پیام انقلاب و نظام اسلامی به تمامی مظلومان عالم و آزادی خواهان جهان از دیگر رسالت‌های حوزویان است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: ارتقای نظام سازی اسلامی بر اساس منظومه فکری امامین همامین انقلاب اسلامی و رفع نواقص دولت اسلامی و عملیاتی کردن تفکرات امام و رهبری در بحث دولت اسلامی از دیگر مواردی است که باید از سوی روحانیان پیگیری شود.

وی مهیا کردن تمامی ظرفیت‌ها و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای رسیدن به تمدن نوین و عظیم اسلامی را از دیگر رسالت‌های حوزویان برشمرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: همچنین تلاش و مجاهدت برای نشر معارف قرآن و اهل بیت (ع) در کشور و جهان و عمل به آنها ازجمله وظایف مهم طلاب و حوزویان محسوب می‌شود./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات