۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۶۹۱۷۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

تلاش برخی جریان ها برای منزوی کردن نیروهای متدین و انقلابی

نماینده مجلس خبرگان با بیان این که برخی جریان ها به دنبال منزوی کردن نیروهای انقلابی و متدین در کشور هستند، گفت: این جریان ها خواسته و ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمن گام بر می دارند.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار رییس و کارکنان تبلیغات اسلامی قائمشهر با مهم ارزیابی کردن جایگاه تبلیغ دین در جامعه اسلامی، گفت: کسانی که در این مسیر سخت و مهم گام بر می دارند به طور حتم نزد خداوند متعال اجر و پاداش ویژه ای خواهند داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغان و مروجان دین ادامه دهندگان مسیر و راه انبیا و اولیای الهی در جامعه هستند، افزود: به همین دلیل نقش و جایگاه این افراد در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تلاش ها و مجاهدت های انبیا و اولیای الهی و پس از آنها نیز علما و فقهای دینی موجب ماندگاری دین و ارزش های الهی در جامعه شده است، بیان داشت: امروز ملت ایران در سایه دین و ارزش های الهی عزتمندانه در صحنه های منطقه ای و بین المللی حضوری مقتدرانه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که برای حفظ دین در طول تاریخ تلاش ها و مجاهدت های بسیاری صورت گرفته است، افزود: همواره جبهه کفر و عناد در برابر دین و مروجان احکام الهی قرار داشتند، اما این عالمان متقی و با بصیرت بودند که از دین در برابر هجمه های بدخواهان حراست کردند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که در حالی که برخی جریان ها و گروه های منحرف دین را افیون ملت ها می دانستند امروز می بینیم که دین به ملت ایران عزت و عظمتی وصف ناپذیر بخشیده است، گفت: این ملت تا پیروزی از انقلاب اسلامی کشوری وابسته و زیر سلطه آمریکا بود، اما امروز مقتدرانه در برابر قدرت های زورگوی جهان می ایستد و از حقوق خود دفاع می کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که یکی از توطئه ها و ترفندهای دشمن این است که دین را از ملت بزرگ ایران بگیرد، خاطرنشان کرد: بدخواهان ایران اسلامی به خوبی می دانند با تضعیف اعتقادات دینی این ملت به راحتی می توانند بسترهای نفوذ را در کشور فراهم کنند و بر این ملت مسلط شوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان دین و آیین از دوران ائمه معصومین(ع) همواره تلاش کردند تا در اصل دین خدشه ایجاد کنند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمن تلاش کرده تا هویت دینی این ملت را تضعیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که انقلاب اسلامی دین و ارزش های الهی را به صحنه اجتماع بازگرداند، خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب مسائل دینی و احکام اسلامی تنها در مسائل فردی خلاصه می شد اما امروز شاهد هستیم احکام دینی در سطوح مختلف اجتماع نهادینه شده است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای ترویج مبانی دینی در جامعه به خوبی فراهم شده است، افزود: باید متولیان دینی و فرهنگی کشور از فرصت های به وجود آمده در جهت اعتلای دینی جامعه بهره گیرند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با انتقاد از بی توجهی متولیان فرهنگی نسبت به هشدارهای رهبری و مراجع تقلید، گفت: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، مراجع دینی و علمای جامعه در حوزه مسائل دینی و فرهنگی باید اولویت برنامه های مسؤولان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: خوشبختانه این سازمان فرهنگی در دهه های اخیر خدمات ارزشمند فرهنگی و دینی مناسبی را به جامعه اسلامی ارائه کرده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که مسؤولان کشور نفوذ فرهنگی دشمن را نباید نادیده بگیرند، افزود: متأسفانه برخی مواقع به دلیل سرگرم شدن مسؤولان و متولیان فرهنگی کشور در مسائل حاشیه ای شاهد نفوذ فرهنگی دشمن به کشور هستیم که می تواند اثرات مخربی را برای کشور داشته باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی جریان ها به دنبال منزوی کردن نیروهای انقلابی و متدین در کشور هستند، افزود: این جریان ها خواسته و ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمن گام بر می دارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که بدحجابی نشانه علم و دانش نیست بلکه نشانه غرب زدگی و خودباختگی است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا فرهنگی دینی و انقلابی در سطوح مختلف جامعه گسترش پیدا کند نه این که شاهد ترویج فرهنگ غربی در جامعه باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات