۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۶۸۳۰۷
کارشناس دینی تبیین کرد؛

آثار انتخاب هم‌نشین و همسر صالح در زندگی

حجت الاسلام میرباقری گفت: گاهی زن سبب گمراهی همسر خود می‌شود و به دلیل هزینه های بیهوده، مرد را به سوی ربا، نزول، رشوه و لقمه حرام سوق می‌دهد.
حجت‌الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری کارشناس دینی در مراسمی که ظهر امروز در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: در سوره مبارکه فرقان آمده است روز قیامت روزی است که حاکمیت در آن روز تنها به دست خداست.

وی افزود: قیامت روزی است که انسان حسرت می‌خورد و ظالم دست خود را از همنشینی با رفیق ناسالم و فاسد به دندان می‌گیرد. بسیاری از افراد در عین حال که ایمان دارند و واجبات دین مانند نماز، روزه و حج را انجام می‌دهند اما هم‌نشینی با دوستان فاسد سبب شقاوت آنها در دنیا می‌شود.

کارشناس دینی ابراز داشت: متاسفانه امروز می‌بینیم دخترانی که در خانه پدریِ خود مقید به حجاب هستند بعد از ازدواج به خواست شوهر، شُل حجابی و آرایش در خارج از منزل را انتخاب می‌کنند. گاهی رفیق، گاهی همسر و یا افراد دیگر انسان را از امام زمان(عج) جدا می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: گاهی زن سبب گمراهی همسر خود می‌شود و مرد را به سوی ربا، نزول، رشوه و لقمه حرام سوق می‌دهد. انسان باید مراقب همنشین خود باشد که با چه کسی نشست و برخاست می‌کند. بزرگان دین همواره سفارش می‌کردند حتی با کسی که عاق والدین شده مسافرت و معامله نکنید زیرا در معرض گرفتاری‌هاست.

حجت الاسلام میرباقری اظهار داشت: علت اینکه هر بار پس از گناه توبه می‌کنیم بعد دچار همان گناه می‌شویم و دوباره گناه را تکرار می‌کنیم، این است که با کسانی همنشین هستیم که گناهکارند و از هم‌نشنی با آنها ما نیز به آن عمل زشت عادت می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک دوست و هم‌نشین خوب دارای ویژگی ‌هایی است که برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت باید به آن توجه کرد. به فرمایش نبی اکرم(ص) انسان سعادتمند کسی است که سه ویژگی دارد، اول کسب و رزق او حلال است، دوم نمازهای خود را به جماعت به جا می‌آورد، سوم اینکه با دانشمندان و اهل علم نشست و برخاست می‌کند./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
خوب بود ممنون لطفا باز هم از این گونه مطالب ارسال فرمایید
0
0