۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۷۱۵۱
با عنوان بازگشت به قدس؛

گردهمایی فعالان حامی فلسطین برگزار شد

گردهمایی فعالان حامی فلسطین با عنوان بازگشت به قدس(پایتخت ابدی فلسطین) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی فعالان حامی فلسطین با عنوان بازگشت به قدس(پایتخت ابدی فلسطین) شامگاه گذشته در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم حسین اکبری رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: فلسطین و انقلاب اسلامی دو جریانی هستند که تأثیر متقابلی روی هم داشته‌اند. فلسطین سبب شد سلطه و سیاست‌های آن بیشتر در مقابل چشمان جهانیان آشکار شود‌.

وی افزود: بزرگان و علمای شیعه و سنی همواره حامی فلسطین بوده‌اند. اگر انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد آمریکا و اسرائیل با محو قدس، به راحتی در فکر پیاده کردن آرمان‌های پوشالی خود در فلسطین بودند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان داشت: امام خمینی(ره) اولین بار به دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین زندانی شد. آمریکایی‌ها که روزی بر منطقه سیطره داشتند، امروز با شکست‌های پی در پی در کشورهای منطقه، حتی اسرائیل نمی‌تواند به او تکیه کند.

وی ابراز داشت: ملت فلسطین می‌داند اگر امروز در میدان نبرد حاضر باشد و به مقاومت ادامه دهد،  آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. خداوند اراده کرده است تمام قدرت‌های به اصطلاح بزرگ به دست قدرت‌های کوچک خوار و ذلیل شوند؛ آمریکا به دست ایران و عربستان به دست یمن.

پاسخ موشکی به اسرائیل

در ادامه این مراسم خالد القدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران گفت: ملت فلسطین به وسیله حرکتِ راهپیماییِ بازگشت، یک پیام به جهان مخابره کرد که می‌خواهد به صورت مصالحه جویانه خواسته برحق خود را اعلام کرده و بگیرد اما همان‌طور که شاهد بودیم تک تیراندازهای اسرائیلی بار دیگر با توحش این حرکت را سرکوب کردند.

وی افزود: کشتن و قتل تنها زبان رژیم غاصب صهیونیستی است. خون شهدای فلسطین دامن اسراییل و حامیان او را خواهد گرفت. ان شاءالله در روز قدس شاهد فعالیت‌های گوناگونی در فلسطین و غزه خواهیم بود‌.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران ابراز داشت: پیام آخر مردم فلسطین این است که اگر نتوانند حق خود را در راهپیمایی ‌های بازگشت به صورت مصالحت جویانه بگیرند و با خشونت‌های نظامیان اسراییلی مواجه شوند، همان طور که یکصد موشک را یک شبه بر سر آنها نازل کردیم‌، پاسخ ما بار دیگر موشکی خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: به شما مژده می‌دهم فروپاشی و زوال اسراییل نزدیک است، این غده بدخیم از فلسطین رخت خواهد بست و همان‌طور که آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فرمودند صهیونیست ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

بازگشت به قدس، وعده قطعی خداوند در قرآن است

در بخش دیگری از این مراسم ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: بازگشت به قدس، وعده قطعی خداوند در قرآن کریم به بندگان خالص است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران تصریح کرد: راه اصلی و درست، انقلاب اسلامی است که همواره و از ابتدا تهدید بزرگی برای اسرائیل بوده است. جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی، نقیض رژیم صهیونیستی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس آیات قرآن کریم و رحمت در میان مومنان، استقامت در مقابل کافرین را تا رسیدن به پیروزی ادامه دهیم.

رونمایی از ۵ کتاب در حوزه فلسطین، قدس و فتنه شام، پایان بخش گردهمایی فعالان حامی فلسطین بود./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات