۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۶۶۸۹۹
امام جمعه اهواز مطرح کرد؛

ضرورت تحقیق و تفحص درباره شنیده ها

امام جمعه اهواز گفت: نباید نسبت به هر آنچه که بشنویم عکس العمل نشان دهیم بلکه باید با تحقیق و تفحص و احتیاط صحت و سقم خبر را تشخیص داد تا اقدام نادرست انجام ندهیم.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، با بیان اینکه کلام و سخن اهل بیت(ع) سند و حجت مورد عمل است، خاطرنشان کرد: امام عسکری در نامه ای به علی ابن بابوبه تقوا مداری، اقامه نماز، پرداخت زکات، استغفار، پذیرش عذر دیگران، صله رحم، عدم خشم، مواسات با برادران دینی، تلبیه حاجات مردم در گشایش و سختی، تفقه در دین، رعایت احتیاط در هر امر، عمل به قرآن و عدم فراموشی، اخلاق حسنه، امر به معروف و نهی از منکر، صبر و سفارش به نماز شب را ذکر می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در زمان فوت ابن بابویه و شیخ جعفر شوشتری شاهد پدیده تناثر نجوم بودیم، اظهار داشت: خواندن نماز در اول وقت همراه با آرامش و اطمینان قلبی و دقت صورت گیرد تا بدانیم چه می خوانیم و مخاطب ما چه کسی است و نماز بدون پرداخت زکات مورد پذیرش خداوند قرار نمی گیرد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه خویشان و نزدیکان به یکدیگر وابسته و از همدیگر توقع دارند، افزود: ائمه اطهار توصیه اکیدی بر یادگیری مسائل شرعی دارند و در این باره امام صادق(ع) فرمود یک روز در هفته را برای مسائل دینی و اعتقادات و مراجعه به علما اختصاص دهید.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: نباید نسبت به هر آنچه که بشنویم عکس العمل نشان دهیم بلکه باید تحقیق و تفحص و احتیاط صحت و سقم خبر را تشخیص داد تا اقدام نادرست انجام ندهیم.

وی گفت: امام عسکری می فرمایند که در نجوای و حرف مردم خیری نیست مگر اینکه برای امر به صدقه و کار خیر و اصلاح ذات البین باشد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات