۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۶۶۷۶۵
امام جمعه تبریز:

نقش رسانه در تبیین خدمات نظام حائز اهمیت است

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم گفت: صدا و سيما مي‌تواند با تاريخ نگاري چهار دهه فعاليت هاي استان و مصاحبه با نخبگان متعهد؛ سير تحولات آذربایجان، پيشرفت و موفقيت هاي استان را برجسته کند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمين سیدمحمدعلي آل هاشم، نماينده ولي فقيه در استان آ‌ذربايجان شرقي امروز در جمع اعضای کمیته اطلاع‌رسانی ستاد گرامیداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: مردمي کردن برنامه هاي چهل سالگي انقلاب اسلامي بايستي در اولیت قرار گیرد.

وی با بیان این‌که مسأله چهل سالگي انقلاب اسلامي بيشتر بايد از زبان هنر و ابزار هنري استفاده شود، خاطرنشان کرد: بهتر مساجد محور برنامه‌ها قرار گیرد، مساجدي که نماد انقلاب هستند برجسته تر شوند؛ کار رسانه در این عرصه بسیار حائر اهمیت و مهم است.

امام جمعه تبريز با اشاره به اين‌که در بحث عمران و آباداني، نظام خدمات ارزشمندي انجام داده است، تصريح کرد: ساخت جاده ها، خطوط ريلي ،جاده هاي روستايي و امثال اينها خدمات بسيار مهمي است که بايد ارايه شود و تبیین اين خدمات نباید منحصر به دهه فجر شود.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم با تاکيد بر اين‌که بايستي خدمات نظام هر هفته در تریبون نمازهای جمعه تبیین شود، گفت: مي توان با برپایی نمايشگاه هاي مختلف در تمامي ايام سال توسط دستگاه‌هاي مختلف خدمات نظام را در چهل سال گذشته به مردم نشان دهيم.

وي ادامه داد: هدف اصلي اين برنامه ها نشان دادن خدمات چهل ساله نظام است، بايستي حساب شده و برنامه ريزي شده عمل کنيم و اينکه اداره ها هر کدام در حوزه کاري خود چهل برنامه در چهل سالگي انقلاب را برجسته کنند. در این زمینه نقش خطير رسانه ها در اطلاع رساني بسیار حائز اهمیت است.

نماينده ولي فقيه در استان گفت: صاحب اصلی انقلاب اسلامی مردم بوده و براي مردم است، صدا و سيما مي‌تواند با تاريخ نگاري چهار دهه فعاليت هاي استان و مصاحبه با نخبگان متعهد؛ سير تحولات آذربایجان، پيشرفت و موفقيت هاي استان را برجسته کند.

همچنین سيدمحسن لطيفي، مديرکل صداوسيماي آذربايجان شرقي در سخنانی اظهار داشت: صداوسيما از سال گذشته بر اساس دستورالعملي جامع برنامه ها و برنامه ريزي هاي خود را شروع کرده و سريال سيزده قسمتي فاخر با عنوان جلال را در دست تهيه دارد که پس از توليد از شبکه سه سيما پخش خواهد شد.

وي افزود: در همين راستا مستند مبارزين انقلاب اسلامي نيز در حال ساخت است؛ همچنين کارنامه انقلاب اسلامي نيز در استان آماده شده و در جلسه شوراي انديشه ورزي صدا و سيما طرح و امسال بعد از ماه مبارک رمضان بحث ها با محوريت گفتمان امام و رهبري برگزار مي شود.

لطيفي با بيان اينکه رسانه با تمام قوا و توان خود در خدمت دستگاه ها است، افزود: مسؤولان بايد بيشتر در کنار مردم باشند و با حضور خود در مساجد و مکان هاي مختلف اين مهم را به مردم برسانند که اين انقلاب مردمي است. متاسفانه برخي از دستگاه ها هنوز آمار دقيق و مشخصي در اين خصوص به ما تحويل نداده اند تا رسانه ها نيز بتوانند خدمات نظام را تبیین کنند./935/پ۲۰۳/ب1

ارسال نظرات