۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۶۶۶۹۲
آیت الله سلیمانی:

محبت اهل بیت جهت زندگی انسان را مشخص می کند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر ما نتوانسته باشیم به طور کامل شیعه اهل بیت(ع) باشیم، حداقل مفتخریم به این که محب ایشان هستیم و بی تردید اگر این محبت با عمق جان مان آمیخته باشد هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهیم شد.
آیت الله سلیمانی در مراسم بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به این که اتصال به معارف اهل بیت(ع) یکی از وظایف ما شیعیان است، گفت: این وظیفه از آن جایی سرچشمه می گیرد که پیامبر اکرم(ص) حدیث شریف ثقلین را بیان فرمودند و تمسک به قرآن کریم و عترت پاک شان را یک وظیفه قلمداد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: باید دانست که صرف توسل به اهل بیت(ع) رفع مشکل نمی کند، بلکه آن امری که می تواند مشکلات را حل کند و ما را در این عرصه موفق کند تمسک به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: در روایت داریم که اگر کسی در محضر معصوم(ع) حاضر شود یکی از چهار چیز را به دست می آورد و آن چهار چیز عبارتند از برهان متین، قضاوت عادلانه، برادری سودمند و پرفایده و ثواب همنشینی با علما؛ این یعنی محضر امامان معصوم(ع) محضر بیان برهان متین، محضر قضاوت عادلانه، محضر پرسود و پرفایده ای بود و همچنین همنشینی با ایشان آدمی را در زمره علما قرار می داد.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم رابطه خودمان را با عترت پیامبر اکرم(ص) محکم کرده و از آن به خوبی نگهداری و حراست کنیم.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: بر اساس روایات شیعیان کسانی هستند که قلب پاکیزه از کینه و رذائل اخلاقی دارند و آلوده به خیانت نیستند.

وی تأکید کرد: اگر ما نتوانسته باشیم به طور کامل شیعه اهل بیت(ع) باشیم، حداقل مفتخر هستیم به این که محب ایشان هستیم و بی تردید محبت اهل بیت(ع) اگر با عمق جان ما آمیخته باشد هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند خواهیم شد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که محبت اهل بیت(ع) جهت زندگی انسان را مشخص می کند، ابراز داشت: ما وظیفه داریم با تمسک و محبت به اهل بیت(ع) و پیروی از دستورات این بزرگواران جهت زندگی خود را مشخص کنیم و استوارانه در مسیر سعادت گام برداریم./841/پ203/ب1

ارسال نظرات