۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۶۶۶۷۷

توزیع بیش از ۵ هزار جلد کتاب در مساجد آذربایجان‌شرقی

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، از توزیع بیش از ۵ هزار جلد کتاب با عناوین مختلف به کتابخانه‌های مساجد استان خبر داد.
محمد هادی نیا

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز،‌ محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران از توزیع 5250 جلد کتاب با عناوین مختلف به کتابخانه‌های کانون های مساجد استان خبر داد و اظهار داشت: سهمیه بندی توزیع کتاب بر اساس درصد تعداد کانون‌های فرهنگی هنری موجود هر شهرستان بوده است.

وی با بیان این‌که توزیع این کتب با اولویت های مختلف میان کانون‌های شهری و روستایی خواهد بود، خاطرنشان کرد: مراکزی که در اولویت ایجاد، راه اندازی و یا افتتاح در مناسبت های ملی و مذهبی بوده و کانون ها و کتابخانه های مستقر در مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت تحویل کتب بودند.

به گفته هادی نیا مراکزی که از سوی این دبیرخانه به قفسه کتاب تجهیز شده و یا خودشان نسبت به تجهیز اقدام کرده اند؛ ولی دارای قفسه کتاب خالی هستند، نیز در اولویت قرار دارند، ضمن این‌که کتابخانه های فعال که محل مراجعه اعضا و عموم مردم  هستند از این طرح بهره مند شدند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 1300 باب كانون فرهنگي هنري در استان فعال است، اظهار داشت: از این تعداد 543 باب كانون شهري و 757 باب كانون روستايي هستند که در کنار کانون های فرهنگی هنری 252 باب كتابخانه و 654 باب كتابخانه باز مسجدي پذیرای مردم هستند.

وی ادامه داد: یک هزار و 571 مسجد در استان مجري قرائت روزانه يك صفحه از قرآن كريم در قالب طرح تلاوت نور، 724 باب از مساجد مجري طرح ارائه نكات تفسيري قرآن كريم، 53 باب كانون ويژه(شامل 28 باب كانون تخصصي، 5 باب كانون مسجد دانشگاهي، 20 باب كانون مصلي)،  62 مركز خانه نور و 10 مركز خانه ديجيتال در مساجد استان فعالیت دارند./۹۳۵/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات