۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۶۰۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تقوا انسان را به مقام خلیفه اللهی می رساند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا انسان را خالص می کند، گفت: تقوا انسان را به مقام خلیفه اللهی می رساند.
حجت الاسلام ماندگاری

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی گفت: مراقبت از اعمال وظیفه همه انسانها است.

وی افزود: هر انسانی در قیامت باید پاسخگوی اعمالی باشد که در دنیا انجام می دهد از این رو کسانی که خلاف می کنند و دیگران را مقصر می دانند در قیامت بازخواست می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به یکی از نامهای قیامت با عنوان یوم الموعود، ابراز کرد: خداوند پاسخ طغیان و سرکشی انسانها را در این دنیا نمی دهد بلکه در قیامت که روز موعود است انسانها نتیجه اعمالشان را می بینند.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند می فرماید: تصور نکنید خداوند نسبت به کسانی که به دیگران ظلم می کنند بی تفاوت است خداوند در قیامت آنان را به سختی عذاب خواهد کرد، وعده های خداوند در قیامت محقق خواهد شد چون قیامت یوم الموعود است.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید اهل تقوا باشد، تصریح کرد: توجه به صفات خداوند بسیار مهم است. همه مردم می توانند خدا را از آن خود بدانند و چیزی از خدا کم نشود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: انسان هنگام عبادت و راز و نیاز باید همه توجهش به خدا باشد نه اینکه در حین عبادت چند معبود دیگر داشته باشد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: پایه تقوا آن است که انسان هر چه دارد در راه خدا بدهد امام زمان(ع) می فرمایند: امام حسین(ع) همه هستی خود را در راه خدا نثار کرد از این رو اگر خداوند همه هستی را برای ایشان هزینه کند زیاد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: متقین هر چه دارند برای خدا سرمایه می کنند در این صورت خداوند نیز آنان را بالا می برد و به مقام خلیفت اللهی می رساند.

وی با بیان اینکه اگر انسان با خدا معامله کند همه مشکلاتش حل می شود، گفت: خداوند انسان با تقوا را محبوب می کند. متقین افرادی هستند که مدام به خدا توجه کرده و یاد قیامت می کنند از این رو آنان خالص می شوند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات