۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۶۶۴۴۲
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

انتظار به معنای امیدواری و آماده سازی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه همگان منتظر دولت کریمه مهدی آل محمد هستند، گفت: انتظار به معنای امیدواری و آماده سازی است.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به اینکه قیام ائمه اطهار به وسیله حضرت حجت بن الحسن(ع) صورت می گیرد، اظهار داشت: «مرتقب لدولتکم» به معنای لحظه شماری برای تشکیل دولت حق و ظهور امام زمان(عج) است، دولتی که سبب عزت اسلام و اهلش و خواری اهل نفاق می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه همگان منتظر دولت کریمه مهدی آل محمد هستند، افزود: حداقل زمینه ساز ظهور و خدمتگزار چنین دولتی باشیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به بحث «انتظار» در نزد علما عنوان داشت: برخی ها انتظار را به معنای کیفیتی در نفس انسان و یا حالات نفسی تعریف کردند که آثارش در عمل آماده سازی انسان برای چیزی است که در انتظارش به سر می برد و در تقابل با ناامیدی قرار دارد؛ از این رو انتظار به معنای امیدواری و آماده سازی است.

زعیم  حوزه علمیه خوزستان به روایت «انتظروا الفرج فلاتیأسوا من روح الله» از مولای متقیان اشاره کرد و گفت: انتظار و زمینه سازی برای ظهور به معنای آن نیست که دست رو دست گذاشته و از خود سلب مسؤولیت کنیم بلکه اجرای احکام شرعی و دینی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر گامی برای ظهور قلمداد می شود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه کلام رسول خدا(ص) تا روز قیامت حجت داشته و باید به آنها در راستای ادای وظیفه شرعی عمل شود، تصریح کرد: صریح آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت(ع) دلالت بر آن دارد کسی که پیش از ظهور بر مسیر و روش امام زمان(عج) و ائمه اطهار اقتدا کند، خداوند او را موفق می گرداند و جزو منتظران قرار می دهد و در حقیقت چنین انتظاری پویا و محرک و مطابق با آیات و روایات است./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات