۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۶۶۲۶۸
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران:

استفاده از شیوه های نوین تدریس به معنای فراموشی سنت های حوزه نیست

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که استفاده از شیوه های نوین تدریس به معنای به فراموشی سپردن سنت های ارزشمند علمی در حوزه نیست، گفت: امروز باید سنت های حسنه ای همچون مباحثه و تحقیق به طور جدی از سوی طلاب و اساتید حوزه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد حفظ این سنت های ارزشمند در حوزه باشیم.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان آموزش مدارس علمیه در ساری با اشاره به اهمیت بالای ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه عبودت و بندگی به درگاه خداوند متعال دانست.

وی با بیان این که همه شرایط برای بهره گیری حداکثری معنوی در ماه مبارک رمضان فراهم است، افزود: باید در این ماه که مقدرات یکساله انسان در آن رقم می خورد بهره لازم برده شود و توشه مناسبی کسب کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که طلاب و حوزویان باید در بهره گیری از لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان پیشگام باشند، خاطرنشان کرد:  طلاب و روحانیان باید از ظرفیت بالای ماه مبارک رمضان در جهت تزریق معنوی به جامعه به ویژه نسل جوان بهره گیرند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به برگزاری موفق آزمون ورودی حوزه علمیه استان اشاره کرد و با بیان این که ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان حدود ۵۰۰ نفر است، تصریح کرد: نتیجه نهایی پذیرفته شدگان حوزه علمیه استان خرداد ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که در حال حاضر ۲۵ مدرسه علمیه در شهرهای مختلف مازندران مشغول فعالیت علمی هستند، خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ طلبه از پایه اول تا دهم در حوزه علمیه استان مشغول تحصیل علوم  حوزوی هستند.

وی، شاخص های علمی در مدارس علمیه مازندران را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر به دلیل سیاست های حمایتی مدیریت حوزه شاهد رشد کمی و کیفی مدارس علمیه هستیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر همه امکانات برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه استان فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از این امکانات موجود در جهت پرورش طلاب نخبه، مهذب و انقلابی بهره گرفته شود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که هیچ نیازی به مهاجرت طلاب برای ادامه تحصیل به قم و مشهد وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به رسمی شدن درس خارج در استان همه امکانات و شرایط برای ادامه تحصیل طلاب علاقه مند وجود دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که به زودی و با اخذ مجوز از  معاونت آموزش حوزه علمیه قم شاهد گسترش دروس رسمی خارج در برخی دیگر از شهرهای استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر هشت درس غیر رسمی خارج از سوی برخی علما و بزرگان حوزه علمیه استان در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

وی با اشاره به این که در حال حاضر نیز به منظور رفاه حال طلاب حوزه علمیه استان ها برخی اختیارات آموزشی به معاونت آموزش مدیریت های استانی تفویض شده است، بیان داشت: در حال حاضر طلاب برای پیگیری بسیاری از مسائل آموزشی خود نیاز به مراجعه به قم ندارند و مشکلات و درخواست های آنها در خود استان بررسی و پیگیری می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از شیوه های نوین تدریس در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: اساتید حوزه باید از ظرفیت ها و امکانات روز نظیر آموزش پژوهش محور در جهت تدریس علوم حوزوی بهره گیرند.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که استفاده از شیوه های نوین تدریس به معنای به فراموشی سپردن سنت های ارزشمند علمی در حوزه نیست، خاطرنشان کرد: امروز باید سنت های حسنه ای همچون مباحثه و تحقیق به طور جدی از سوی طلاب و اساتید حوزه مورد توجه قرار گیرد تا شاهد حفظ این سنت های ارزشمند در حوزه باشیم.

وی با اشاره به این که مدیران و معاونان مدارس علمیه توجه ویژه ای به موضوعات پژوهشی داشته باشند، خاطرنشان کرد: باید مساله تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از برنامه های مهم در کنار مسایل آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری طرح ارتقایی همزمان با آغاز تعطیلات تابستان در دو مدرسه علمیه آمل و بلدا نور اشاره کرد و افزود: همچنین علاوه بر این دو مدرسه، در بابل نیز این طرح در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات