۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۶۶۲۲۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

بی تقوایی سبب ازدیاد مشکلات جامعه می شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکل جامعه ما کمبود بودجه نیست بلکه مشکل اساسی کشور تقوا است، گفت: اگر انسان با تقوا باشد گره کور در زندگی‌اش ایجاد نمی‌شود گره‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نتیجه بی تقوایی است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: قرآن کریم انسان‌ها را به تقوا توصیه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا باید در همه ابعاد و شؤون زندگی انسان ساری و جاری باشد، افزود: تقوا محبوب خداوند و نجات دهنده انسان از سختی‌های روز قیامت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان تقوا درجات و مراتبی دارد، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم مردم را به داشتن تقوا توصیه می‌کند؛ امام علی(ع) به این دلیل امام متقین شد چون حق تقوا را به بهترین شکل رعایت کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تقوا جواز عبور از سختی‌های عالم قیامت است، اظهار داشت: در قیامت کسی به دیگری رحم نمی‌کند و همه در فکر نجات خود از سختی و دشواری آن روز سخت خواهند بود از این رو انسان باید از همین دنیا بهترین توشه‌ها را همراه ببرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید حق تقوا را به جای آورد، گفت: حق تقوا آن است که انسان در همه لحظات از اعمال خود مراقبت کند برای مثال اگر همین مراقبت‌هایی را که انسان در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهد در سایر ماه‌ها نیز انجام دهد حق تقوا را رعایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه انسان به همان مقدار توانایی که دارد باید تقوا را رعایت کند، تصریح کرد: اگر انسان در عالم دنیا تنها در یک امر مراقبت داشته باشد خداوند پاداش آن مراقبت را در آخرت خواهد داد یکی از مراقبات مراقبت بر شان اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه عمل انسان با تقوا نزد خداوند پذیرفته شده است، گفت: اعتبار اعمال صالح تقوا است همچنین انسان تا تقوا پیشه نکند چشم دلش به باطن باز نمی‌شود. امام راحل چون تقوایش از همه بیشتر بود توانستند در سال 50 پی به باطن منافقان ببرند درحالی که مردم آنان را سال 60 با ترورهایی که انجام دادند، شناختند.

وی با اشاره به اینکه خداوند از انسان با تقوا محافظت می‌کند تا زیان به او نرسد، اظهار داشت: برخی از مسؤولان با همه بدعهدی‌ها و دشمنی‌های آمریکا تصور کردند می‌توانند با مذاکره و رفتار دیبلماسی با آمریکا رابطه برقرار کنند در حالی که او دشمن واقعی ما به شمار می‌رفت؛ بنابراین کسی که تقوا داشته باشد کلاه سرش نمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه انسان باید از خداوند بخواهد او را امام متقین قرار دهد، عنوان کرد: انسان اگر تقوایش بسیار بالا باشد می‌تواند الگو و پیشوای متقین قرار گیرد. انسان باتقوا قبل از آن که مرگش فرا برسد به حساب رسی اعمال خود اقدام می‌کند تا مبدا دست خالی از این دنبا برود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تقوا عامل عاقبت بخیری انسان است، گفت: مشکل جامعه ما کمبود بودجه نیست بلکه مشکل اساسی کشور تقوا است، اگر انسان با تقوا باشد گره کور در زندگی‌اش ایجاد نمی‌شود گره‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نتیجه بی تقوایی است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات