۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۶۵۹۲۳
امام جمعه تبریز:

تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه حاکم شده است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مدیریت جهادی حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس رمز مقابله با توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در جمع نیروهای مسلح مستقر در تبریز با تبریک فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: این حماسه تاریخی تنها با وحدت نیروهای مسلح و روحیه جهاد و شهادت حاصل شد.

وی با بیان این‌که بیرون راندن متجاوزین رژیم بعث عراق نمونه‌ای و کامل و اصیل از فرهنگ شهادت طلبی میان مردم ولایت مدار ایران است، تصریح کرد: اگر ملت ایران توانستند با دستانی خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کنند، تنها به برکت تأسی از فرهنگ جهاد و شهادت بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که مدیریت جهادی حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس رمز مقابله با توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که تفکر جهادی و بسیجی بازیگر اصلی میدان تحولات منطقه غرب آسیا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که تحولات منطقه، ابعاد مختلف کارآمدی و سیاست راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و دفاعی را نشان می دهد، افزود: در شرایطی که جریان ارتجاع همواره به دنبال صلح با رژیم غاصب صهیونیستی بوده است، امروز انقلاب اسلامی مسیر مبارزه و پایداری را انتخاب ترویج داده است.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان‌شرقی خواستار ترویج تفکر بسیجی و گفتمان مقاومت برای مقابله با دشمنان مشترک جهان اسلام شد و خاطرنشان کرد: شکی نیست؛ ایستادگی و مقاومت عاملی اصلی هراس و عقب نشینی دشمنان اسلام است، هر گاه عقب‌‍نشینی کرده‌ایم، دشمنان جری‌تر شده اند.

وی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت طلبی جوانان عراقی، لبنانی، سوری، افغانی و یمنی خشم و هراس آمریکا، رژیم صهیونیستی، حامیان غربی و عربی دشمنان اسلام را به دنبال داشته است، گفت: الگوگیری از انقلاب اسلامی است که باعث شده ابتکار عمل در این کشورها به دست محور مقاومت بیافتد.

همچنین امیر سرتیپ دوم خلبان جاوید هاشمی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در سخنانی سوم خرداد را یادآور ایمان، صلابت، عزم و اراده، وحدت رزمندگان اسلام در برابر دشمن جهان کفر دانست و گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس سرشار از حماسه‌هایی است که آگاهی نسل جوان از آن حوادث امری بدیهی به نظر می رسد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات