۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۶۵۷۵۵
مبلغ حوزه علمیه:

دعا، کلید گدایی در مقابل خداوند است

مبلغ و پژوهشگر دینی گفت: یکی از وجوه تماز ما با معصومین این است که آن‌ها گدایی در مقابل خداوند را بلد هستند؛ ما برای ثواب دعا می‌خوانیم و ائمه برای رشد و رنگ و بوی خدایی گرفتن.
ایمان مؤمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس صراف مبلغ و پژوهشگر دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در هیأت رزمندگان غرب تهران برگزار شد، درباره اهمیت دعا در ماه مبارک رمضان، گفت: روایت است از پیامبر(ص) که در آخرین جمعه ماه شعبان و درباره استفاده بهینه از برکات این ماه فرمودند، همه شما به این مهمانی که خداوند یک سفره ویژه و استثنایی در طول سال پهن کرده است دعوت شدید.

وی افزود: خداوند یک بریز و بپاش‌های خاصی در این سفره دارد که هر کدام از آن ها را اگر کسی ذخیره کند و در طول سال  خرج کند تماما جلوه رشد و تربیت است.

حجت الاسلام صراف در ادامه اظهار داشت: یکی از این موارد بحث دعاست، مخصوصا دعاهایی که انشاء آن از سوی امامان معصوم باشد. هر کسی در ماه رمضان با ادعیه انس پیدا کند و بعد از ماه رمضان در زندگی خود قرار دهد آثار و برکات زیادی در دنیا روزی او می‌شود.

وی افزود: یکی از وجه تمایز مردم عوام با معصومین در انس با ادعیه است که از ناحیه معصومین به ما رسیده است؛ ما برای ثواب دعا می‌خوانیم و ائمه برای رشد و رنگ و بوی خدایی گرفتن.

مبلغ و پژوهشگر دینی ابراز داشت: ثواب دعا در هرصورت موقع تلاوت دعا به ما می‌رسد اما کسانی که دعا را برای رشد می‌خوانند طبعاً دستاورد بیشتری دارند.

وی افزود: دعای ابوحمزه ثمالی یک دعای خاص است ولی می‌توان گفت به گونه بایسته و شایسته‌ای از این دعای پر فیض برای ما رو نمایی نشده است.

حجت الاسلام صراف بیان داشت: مرحوم آیت الله بهجت معتقد بود کسی که در ماه مبارک رمضان در قالب دعای ابوحمزه ثمالی با خدا ارتباط برقرار نکند، این ماه عظیم الشأن را درک نکرده است.

وی افزود: سعی کنید در طول این ماه حداقل یکبار این دعا را بخوانید ولی با توجه و دقت؛ امام سجاد(ع) هر شب این دعا را در سجده آخر نماز شب می‌خواندند.

مبلغ و پژوهشگر دینی با با اشاره به کتاب شریف صحیفه سجادیه، گفت: کتاب صحیفه سجادیه در متن زندگی ما نیست؛ با وجود اینکه ما عاشق امام سجاد هستیم و چنین اثری نزد ماست اما بسیار از آن غافل هستیم.

وی اظهار داشت: تمامی دعاها کلید گدایی در مقابل خداوند است. فرق ما با معصومین این است که آن‌ها گدایی در مقابل خداوند را بلد هستند.

حجت الاسلام صراف در پایان خاطر نشان کرد: هر انسانی با دعا رشد پیدا می‌کند. دعایی که با توجه خوانده شود سبب رشد انسان می‌شود. ماه رمضان بهترین فرصت است و قابل جبران نیست. دراین راه ازامام حسین(ع) یاری بجوییم که ایشان بسیار یاری دهنده هستند. امام حسین(ع) استاد گدایی از در خانه خداوند است که حتی در صحرای کربلا هم دست از این کار برنداشت./969/پ203/ب1

ارسال نظرات