۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۵۶۵۳۰۸
استاد حوزه علمیه:

روزه سبب تقویت روح انسان می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان گفت: روزه سبب تقوا و تقویت روح انسان می‌شود؛ تقوا انجام ندادن هر عملی است که خداوند انسان را از انجام آن نهی کرده است‌.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه، در مراسمی که در سومین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد غدیر برگزار شد، درباره روزه این ماه، گفت: خطاب قرآن درباره روزه به اهل ایمان است، زیرا روزه با ایمان انسان ارتباط دارد.

وی افزود: عباداتی مانند نماز، حج، زکات و جهاد می‌تواند تظاهری باشد اما روزه با قلب و ایمان مرتبط است و باید باور قلبی انسان به قدری تقویت شده باشد که بتواند آن را انجام دهد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: روزه، صمیمی‌ترین و خالص‌ترین کاری است که انسان می‌تواند برای خدا انجام دهد. معصومین(ع) می‌فرمایند هر عملی می‌تواند از روی ریا باشد اما در مورد روزه اینطور نیست زیرا روزه قراردادی بین روزه دار و خداوند متعال است.

وی اظهار داشت: روزه سبب تقوا و تقویت روح انسان می‌شود؛ تقوا عبادت نیست بلکه عبودیت است. تقوا یعنی ترک هر عملی که خداوند عزوجل انسان را از انجام آن نهی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان افزود: دروغ نگفتن، تهمت نزدن، غیبت نکردن، نخوردن و نیاشامیدن در هنگام روزه، دل نشکستن، آبرو از مردم نبردن، نخوردن مال حرام همگی از موارد تقواست.

استاد حوزه علمیه با بین اینکه به شیعیان، ایتام آل محمد(ص) گفته می‌شود، بیان داشت: تمامی ائمه از جمله امام زمان(عج) بر ما تصرف دارند و دستگیر و مراقب ما هستند. اگر بخواهیم درِ خانه خدا را بزنیم باید اول در خانه اهل بیت و ائمه را بزنیم. امام زمان(عج) انتقام گیرنده خون همه پدران(ائمه) ماست‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما عادت داریم همیشه برای رسیدن به حاجات خود نذر آش و حلیم و خوراکی می‌کنیم اما امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای سلامتی حسن و حسین نذر کردند سه روز، روزه بگیرند. روزه، از خالص ترین عبادت‌ها است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات