۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۶۵۱۴۳
صالحی:

حجت الاسلام طباطبایی از یاوران انقلاب اسلامی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی از لحاظ سیاسی نقش بسیار برجسته ای در شکل گیری انقلاب داشتند و همواره جزو یاوران رهبری، امام راحل و نظام بودند.
 سید عباس صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در جمع خبرنگاران در خصوص شخصیت این عالم وارسته گفت: ایشان از لحاظ سیاسی نقش بسیار برجسته ای در شکل گیری انقلاب داشتند و همواره جزو یاوران رهبری، امام راحل و نظام بودند.

وی ادامه داد: ایشان نقش اساسی در شکل گیری نهضت امام خمینی(ره) داشتند و همواره از یاوران و حامیان مقام معظم رهبری و امام راحل بودند، این عالم ربانی چه در زمان حضورشان در مشهد به عنوان نماینده مردم مشهد و تهران و چه پس از آن بر حمایت از نظام و اهداف انقلاب تاکید داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به  ویژگی های اخلاقی آن مرحوم یادآور شد: علاوه بر وجهه سیاسی و انقلابی مرحوم طباطبایی می توان به شخصیت برجسته اخلاقی ایشان اشاره کرد که این اخلاق و شخصیت می تواند در جامعه الگو باشد.

صالحی با بیان اینکه ایشان به پیگیری از علمای سلف دین ارتباط فعال و حسنه ای با مردم داشتند اضافه کرد: مردم خانه ایشان را خانه خود می دانستند و در مشکلات همواره به ایشان مراجعه می کردند، صدها هزار مشکل از طریق ایشان برای مردم حل شد و می توان گفت وی یکی از نمونه ها و نمادهای عالم ربانی که در خدمت مردم بود.

وی در پایان افزود: حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تاثیر زیادی در تربیت اخلاقی و دینی مردم داشت./۸۱۶/پ۲۰۳/ق

 

 

ارسال نظرات