۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۶۴۲۳۹
عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

تعطیلات تحصیلی در حوزه‌های علمیه کاهش یابد

حجت الاسلام حاجی‌زاده لازمه ارتقای کیفی آموزش و پژوهش در حوزه های علمیه شهرستانی را توجه به مدیریت زمان و همچنین کاهش تعطیلات دانست.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر اهمیت مدیریت آموزشی دقیق در حوزه های علمیه اظهار داشت: نظام آموزشی حوزه متفاوت از دانشگاه‌ها است، بنابراین نباید تعطیلات تحصیلی در حوزه همانگونه باشد که در دانشگاه‌ها رایج است.

وی ادامه داد: در ایام مختلف مذهبی به ویژه مناسبت‌هایی از ماه‌های محرم و صفر و همچنین ماه مبارک رمضان بخش قابل توجهی از طلاب و روحانیان عازم سفرهای تبلیغی به شهرها و روستاهای مختلف هستند و فارغ از تحصیل می‌شوند، این در حالی است که دانشجویان با چنین وضعیتی موجه نیستند.

امام جمعه اهر با بیان این‌که افزایش تعطیلات حوزوی موجب کم تحرکی و کاهش رغبت تحصیل در طلاب شده است، تصریح کرد: با چنین اوصافی باید این مسأله را نیز در نظر داشت که اغلب مدارس علمیه شهرستانی بار تبلیغی شهرها و روستاهای اطراف خود را برعهده دارند، طلاب نیز ناگزیر به هجرت تبلیغی در ایام مختلف تحصیلی هستند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده لازمه ارتقای کیفی آموزش و پژوهش در حوزه های علمیه شهرستانی را توجه به مدیریت زمان و همچنین کاهش تعطیلات دانست و گفت: در فصل تابستان که آب و هوای منطقه آذربایجان بسیار مطبوع و مطلوب است؛ متأسفانه اغلب مدارس تعطیل و طلاب فارع از تحصیل هستند.

عضو شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که حضور اساتید برجسته مراکز استان‌ها در مدارس علمیه شهرستانی نیز با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است، گفت: بهتر است خانه اساتید در جوار مدارس علمیه شهرستان ها احداث شود تا با حضور برخی اساتید برجسته در مدارس علمیه شهرستان ها با مشکل روبه رو نشویم./935/ت303/ب1

ارسال نظرات