۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۶۳۹۱۴
آیت الله شفیعی:

تبحر شهید ثالث در علوم اسلامی مثال زدنی است

آیت الله شفیعی با اشاره به تألیفات شهید ثالث، تبحر و تخصص آن بزرگوار در علوم مختلف را ستودنی و مثال زدنی دانست.
آیت الله شفیعی

آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در رابطه با شخصیت علمی قاضی نورالله شوشتری اظهار داشت: وی از بزرگترین علمای جهان اسلام و مذهب تشیع است که در همه علوم اسلامی تبحر و تخصص داشت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: قاضی نورالله شوشتری در هندوستان پایه گذاری مکتب تشیع را دنبال کرد.

آیت الله شفیعی به تألیفات متعدد شهید ثالث اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار نزدیک به 30 کتاب در علوم مختلف اسلامی تألیف کرده بود.

وی ادامه داد: از آنجا که شهید ثالث تشیعش را مخفی کرده بود و بر مطابق مذهب عامه در کلاس های درس به تدریس مشغول بود؛ پاسخ سؤالات مطرح شده را براساس مذاهب 4 گانه اهل سنت بیان می کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قاضی نورالله شوشتری رأی مذهب تشیع را در درون پاسخ های مطرح شده بیان می کرد که مخالفان به این امر واقف شده و دسیسه چینی و توطئه چینی علیه وی را آغاز کردند.

آیت الله شفیعی خاطرنشان کرد: مخالفان با حیله و تزویر کتاب مجالس المؤمنین را به چنگ آورده و پس از ارائه به حاکم وقت هندوستان، حکم قتلش را دریافت کردند و در نهایت وی را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه قبر شهید بزرگوار در اکبرآباد هندوستان محل زیارت عاشقان است، گفت: آن شهید یکی از شاخص ترین افراد سلسله سادات مرعشی است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات