۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۶۳۷۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بدنه مدیران نظام اسلامی سالم است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بدنه مدیران ما سالم است؛ اما گاهی برخی افراد گرفتار هوی و نفس می‌شوند، گفت: بشر می‌تواند به اسفل سافلین یا به احسن التقویم برسد که این اختیار بشر است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مسؤولان بازرسی استان، با اشاره به اهمیت بازدارندگی و تذکر و انذار و فعالیت مناسب در این عرصه، اظهار کرد: باید تلاش کنیم همانند رسولان الهی مشوق خوبان و هشداردهنده متخلفان باشیم.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها ذاتاً افراد بدی نیستند؛ اما شاید در میان کار از نکاتی غفلت کنند؛ ازاین‌رو باید غفلت را با تذکر درمان کرد؛ چراکه گاهی کسی به قبح کار خود دقت نکرده و یک تذکر او را مطلع می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در این راستا نکاتی که قرآن بر آن تأکید کرده هشدار دادن و تذکر دادن و نصیحت کردن است؛ زیرا این گام‌ها مراحل اصلاح فرد و جامعه است و اگر این‌ها جواب نداد سازوکارهای قانونی که وجود دارد می‌تواند مؤثر باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه بدنه مدیران ما سالم است؛ اما گاهی برخی افراد گرفتار هوی و نفس می‌شوند، گفت: بشر می‌تواند به اسفل سافلین یا به احسن التقویم برسد و این اختیار بشر است.

وی خطاب به مسؤولان این بخش، اظهار کرد: باید کاری بکنیم که قوام شخصیت افراد و کرامت مدیران ما حفظ شود و اگر اشتباهی کردند در مرحله اول اشتباهات آنها را یادآوری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «أَحَبُّ إِخْوَانِی إِلَیَّ مَنْ أَهْدَی إِلَیَّ عُیُوبِی» و تأکید می‌کنند محبوب‌ترین برادرانم در نزد من کسی است که عیوبم را به من هدیه کند؛ یعنی خیرخواهانه، آنها را یادآوری کند.

وی تصریح کرد: بر این اساس حتی اگر عیب کسی را به او می‌گوییم باید مثل هدیه دادن باشد که طرف خوشحال باشد نه اینکه آبروی وی را ببریم؛ زیرا حفظ آبروی مؤمن از رعایت حریم خانه کعبه مهم‌تر است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات