۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۶۳۷۵۵
امام جمعه بجنورد:

شهید مطهری افتخار حوزه‌های علمیه بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهید مطهری افتخار حوزه‌های علمیه بود، گفت: این شهید بزرگوار مردمی و آگاه به زمان بود و در شبهه شناسی و رفع شبهات مهارت ویژه‌ای داشت.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت مقام شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری افتخار حوزه‌های علمیه بود که با تفکرات عمیق خود بر جامعه دینی باریدن گرفت و از حکمتش مردم را سیراب کرد.

وی افزود: امام (ره) بر تألیفات شهید استاد مطهری مهر تأیید زده و فرمودند: «بدون استثنا تمامی تألیفات شهید مطهری خواندنی است و جای تأمل دارد.»

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهید مطهری شاگردان بسیاری تربیت کرد و بهترین کتاب‌ها را در شناخت اسلام تألیف کرد و مایه برکات بود؛ ازاین‌رو می‌توان گفت شهید مطهری لقمان حکیم انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: او با کلام و بیان و تألیفاتش اسلام را با عقلانیت و فلسفه به هم آمیخت تا جایی که امام راحل (ره) در وصف ایشان فرمود: مطهری حاصل عمر من بود.

وی افزود: مطهری عصاره امام بود و دشمنان هم او را خوب شناخته بودند و او را ترور کردند تا اندیشه‌های او در جامعه رواج نیابد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مطهری شدن همت بلند، تلاش و مجاهدت و اخلاص می‌خواهد، اضافه کرد: طبق روایات اگر کسی بتواند برای خدا 40 شبانه‌روز خالصانه بندگی کند، خداوند چشمه‌های جوشان حکمت را به او عطا می‌کند، حکمت‌های خدایی در قلب و جان او جای می‌گیرد و بر زبانش جاری می‌شود.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه شهید مطهری با اخلاص بود، قلم و گفتار او با حکمت آمیخته شده بود، او معصوم نبود؛ اما همت بلندی داشت، پیگیر بود و قلم سحرآمیزی داشت که مخاطب را جذب می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شهید مطهری، مردمی و آگاه به زمان بود و در شبهه شناسی و رفع شبهات مهارت ویژه‌ای داشت.

وی گفت: طبق آیه «فلینظر الانسان الی طعامه»، انسان باید در طعام خود نظاره کند که یکی از مصادیق طعام، علم‌آموزی است؛ ازاین‌رو لازم است انسان در انتخاب استاد باتقوا و با عمل دقت کرده و از کسانی که با اسلام و آموزه‌های دینی عناد دارند درس نگیرد./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات