۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۶۳۱۰۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تقابل جمهوری اسلامی با آمریکا پایان نخواهد داشت

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تقابل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا پایان نخواهد داشت، گفت: آمریکا باید بداند که با این گونه سیاست های مستکبرانه نمی تواند ملت بزرگ ایران را از حقوق به حق خودش محروم کند.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس، گفت: امروز حفظ این منطقه برای ایران اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چون آمریکایی ها به دنبال تغییر عنوان خلیج فارس هستند.

وی با بیان این که خلیج فارس برای ایران اسلامی منطقه ای استراتژیک و راهبردی است، افزود: علیرغم این که اسناد بین المللی و تاریخی بسیاری در خصوص نام خلیج فارس وجود دارد برخی حکام وابسته عربی با حمایت کشورهای غربی در پی ایجاد تشکیک در این خصوص هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تاریخ هزار ساله بر عنوان خلیج فارس تأکید دارد، گفت: آمریکایی ها به دلیل منافع خاصی که دارند بر تغییر عنوان خلیج فارس به خلیج عربی تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آمریکایی ها به دنبال ایجاد ایران هراسی در منطقه خاورمیانه هستند، تصریح کرد: آنها با القاء کردن خطر ایران برای کشورهای عربی، به دنبال فروش سلاح های مرگبار خود به این کشورها هستند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که سران بی فکر عرب نمی دانند که آمریکا و رژیم صهیونیستی بزرگترین دشمن امت اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها هیچ گاه دوست و همراه خوبی برای کشوری نبوده و پس از به پایان رسیدن تاریخ مصرف آن کشور، دست از حمایت و همراهی از آن کشور خواهد کشید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی با فروش سلاح های خود به سعودی ها و دیگر کشورهای عربی در حال تشدید بحران در منطقه هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به کشوری حمله نکرده و آغاز کننده جنگ نیز نبوده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که ایران اسلامی در جنگ تحمیلی نیز آغاز کننده جنگ نبوده است، افزود: صدام با حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا تجاوز علیه ملت ایران را آغاز کرد و جمهوری اسلامی نیز از تمامیت ارزی کشور در برابر آن تجاوز آشکار دفاع و حراست کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که بحران های امروز منطقه را نتیجه سیاست های استکباری آمریکا دانست و تصریح کرد: امروز سران کشورهای اسلامی منطقه باید به خودشان بیایند تا بیش از این در باتلاقی که آمریکایی ها در منطقه ایجاد کرده اند گرفتار نشوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر عرب های حاشیه خلیج فارس فهم و درک داشته باشند خواهند فهمید که ماهیت جمهوری اسلامی تجاوز نیست بلکه دوستی و هم زیستی مسالمت آمیز با کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دشمن مشترک همه مسلمانان هستند و این باید مورد توجه سران این کشورها قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز منطقه خاورمیانه در میان آتش سیاست های خصمانه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی در حال سوختن است، افزود: کشورهای اسلامی به جای قرار گرفتن در پازل دشمن به دنبال وحدت و همبستگی بیشتر باشند.

وی با بیان این که تجربه چهل ساله نشان داده که جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تجاوزکارانه عمل نمی کند و متجاوز واقعی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، افزود: امروز آل سعود با کشتار مردم بی گناه یمن به یک متجاوز منطقه ای مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که جمهوری اسلامی هر گاه دست به اسلحه برده برای دفاع از خود، ملت ایران و مظلومان بوده است، تصریح کرد: سیاست کشورمان هیچ گاه تعدی و دشمنی با همسایگان نبوده و نیست.

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که فارسی بودن خلیج فارس یک حقیقت تاریخی است و کشورهای عربی نمی توانند تنها با حمایت یک کشور زورگو این حقیقت تاریخی را کتمان کنند، بیان داشت: آمریکایی ها با این گونه سیاست ها تنها به دنبال سوء استفاده از ظرفیت های بالای خاورمیانه هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تقابل جمهوری اسلامی ایران با آمریکا پایان نخواهد داشت، تصریح کرد: آمریکا باید بداند که با این گونه سیاست های مستکبرانه نمی تواند ملت بزرگ ایران را از حقوق به حق خودش محروم کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات