۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۶۳۰۸۴
در روز میلاد امام زمان؛

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل برگزار می شود

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با حضور جمعی از علما و روحانیان مازندران در سالروز میلاد امام زمان(عج) برگزار می شود.
حسن فلاح بابل حسن فلاح بابل حسن فلاح بابل حسن فلاح بابل حسن فلاح بابل حسن فلاح بابل

حجت الاسلام حسن فلاح، تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به لزوم فراگیر شدن تحصیل و آموزش علوم دینی در سطح جامعه، گفت: حوزه علمیه بابل دارای قدمتی بسیار طولانی است و دارای عمری برابر با بسیاری از حوزه های علمیه قدیمی کشور است.

وی بابل را شهرستانی عالم خیز و محل پرورش علمای بزرگ بیان کرد و افزود: وجود اين مراکز مقدس علوم دینی در هر منطقه، پشتوانه ای معنوی  براي مردم آن منطقه تلقي می شود و مرجعي براي مردم در جهت آشنايي با معارف نوراني اسلام به شمار مي رود و بر این اساس باورهای دینی و اعتقادی در اعماق وجودی این مردم قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که حوزه هاي علميه درطول تاريخ نقشی به سزا در بقای اسلام و عزت مسلمانان ایفا کرده اند، تصریح کرد: نمونه بارز و برجسته نقش آفرینی روحانیت در عرصه دینی، تعداد بالای روحانیان و طلاب شهرستان در دفاع مقدس است که با تقدیم 90 شهید طلبه و روحانی در شهرستان بابل، این شهرستان به عنوان پایتخت شهیدان شمال کشور نامیده می شود.

وی با اشاره به قدمت سیصد ساله دو مدرسه علمیه در شهرستان بابل، افزود: مدارس علمیه صدر(خاتم الانبیا) و میرزکی(روحیه) از مدارس نام آور و قدیمی برای تربیت طلاب و علمای بزرگ در سطح شمال کشور است و افزایش تعداد این مدارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح شهرستان بابل اقبال عمومی جامعه و زمینه های مناسب برای گسترش علوم دینی را نشان می دهد.

حجت الاسلام فلاح تاکید کرد: وجود روحيه بالاي دين داري در مردم اين منطقه تا حدود زيادي وامدار اين مراكز علمي و مقدس و زحمت های ارزشمند عالمان اين ديار است.

وی تلاش علما و روحانیان بابل را برای بازیابی شکوه گذشته این شهرستان در تربیت عالمان برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: امید است با تاسیس و رشد مدارس علمیه بابل این شهر حوزوی اشتهار و هویّت دیرینه و افتخار آمیز حوزوی خود را باز یابد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به فرایند تکمیل ساختمان این مدرسه علمیه، خاطرنشان کرد: ساختمان اصلی این مدرسه با زیربنای 7000 مترمربع در سه طبقه در حال احداث است که با بهره برداری از فاز نخست آن طلاب مشغول تحصیل درآن هستند.

وی ادامه داد: به مناسبت میلاد با سعادت امام عصر(عج) نخستین مراسم عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه با حضور عالمان برجسته و پیشرو مازندران از جمله آیت الله سلیمانی کوتنایی برگزار می شود.

حجت الاسلام فلاح تربیت روحانیان تراز انقلاب را از جمله دغدغه های این مجموعه مدیریت و اساتید این مدرسه علمیه بیان کرد و گفت: در راستای تربیت مبلغان شاخص طرح شمیم وحی در این مدرسه علمیه آغاز شده است و طلاب این مدرسه در مناسبت های مختلف در این مدرسه به سخنرانی و خطابه می پردازند.

وی موفقیت آمیز بودن تاسیس این مدرسه علمیه را در بخش لاله آباد شهرستان بابل یادآور شد و افزود: بومي سازي  تحصيل علوم ديني درجذب جوانان و نوجوانان براي فراگيري علوم ديني و گسترش فرهنگ اسلامي و ارتقای سطح فرهنگ عمومي و دینی جامعه بسيار مؤثر است و می تواند کمبودها و خلاهای زیادی را پرکند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل تاکید کرد: تأسيس حوزه علميه در هر منطقه، اثرگذارترين و ماندگارترين كار فرهنگي است كه مي تواند آثار و بركت های فراوان فرهنگي   را به همراه داشته باشد./1313/
ت303/ب1

ارسال نظرات