۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۶۲۹۷۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

برگزاری شب شعر «انتظار» در تبریز، آخرین وضعیت تعداد نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تدارک ۳۰۰ برنامه فرهنگی ویژه جوانان آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جواد کریم‌نژاد، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با خجسته میلاد اعیاد شعبانیه و به‌مناسبت نيمه شعبان و خجسته ميلاد فرخنده و با سعادت حضرت مهدي(عج) شب شعر «انتظار» در حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شب شعر با حضور شاعران دل‌سوخته موعود منتظر و مداحان اهل بیت (ع)به همراه مولودی‌خوانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این مراسم در این ایام بسیار پربار خواهد بود و بالطبع شعرها و شورهایی از شاعران خوش قریحه تبریز در شب شعر »انتظار» را به نظاره خواهیم نشست.

کریم‌نژاد‌، برگزاری این محفل شعری را در راستای مهدی‌باوری و مهدی‌یاوری عنوان کرد و گفت: شب شعر«انتظار» با هدف تبیین و ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار به زبان هنر و ادبیات و معرفی این فرهنگ به نسل جوان با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت‌الله انگجی تبریز و روابط عمومی بیت امام جمعه تبریز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: برگزاری این قبیل شب شعر‌های معنوی زمینه‌ساز فراهم شدن فضای معنوی و عرفانی در سطح استان به‌ویژه در میان شاعران جوان و علاقمند به اشعار مذهبی است.

شهرستان‌های اسکو - آذرشهر و عجب‌شیر در مجلس صاحب کرسی می‌شوند

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس؛ در خصوص افزایش تعداد نمایندگان اظهار داشت: کارگروه متولی بررسی این طرح مسئله توزیع تعداد نمایندگان را به پایان رسانده و پس از بررسی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور به صحن مجلس شورای اسلامی می‌آید.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این طرح ۴۰ نماینده به تعداد فعلی نمایندگان اضافه خواهد شد، بیان کرد: دو نماینده به تعداد فعلی نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی اضافه می‌شود. عجب‌شیر و مراغه اکنون یک نماینده دارند که در جریان اصلاحات انجام شده، یک نماینده به این حوزه انتخابیه اضافه می‌شود.

علیرضابیگی ادامه داد: شهرستان‌های اسکو و آذرشهر که تاکنون با تبریز بودند، از شهرستان تبریز جدا می‌شوند و از این پس به عنوان یک حوزه مستقل، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حوزه هریس از اهر جدا شده و به تبریز اضافه می‌شود، افزود: تبریز همچنان ۶ نماینده در مجلس خواهد داشت. شهرستان اهر نیز با شهرستان هوراند یک نماینده در مجلس خواهند داشت.

مشکل اصلی کشور، بحران مدیریت است

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی کشور، بحران مدیریت است؛ یعنی مشکل سیاسی و اقتصادی نیست و بحران مدیریت در همه حوزه ها تاثیر می‌گذارد، گفت: بحران مدیریت در حوزه‌های مختلف، برای کشور مشکل ساز شده است

محمدحسین فرهنگی، در خصوص لزوم وحدت بین مسئولان نظام و جلب اعتماد مردم، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود علت پیروزی انقلاب اسلامی و بقای آن را وحدت کلمه بین بخش‌های مختلف جامعه دانستند و بر حفظ آن تاکید کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبیعتا برای پیشبرد اهداف و به دست آوردن نتایج مفید در نظام وحدت کلمه بسیار موثر خواهد بود، بیان کرد: اگر هر قوه‌ای ساز خود را بزند و خارج از وظایف خود موضع‌گیری کند طبیعتا نوعی تشتت و پراکندگی در سطح جامعه ایجاد می‌شود.

فرهنگی ادامه داد: طبیعتا اگر راهکارهای مشخصی برای حل مشکلات کشور در بخش‌های مختلف از سوی مسئولان به کار گرفته شود و مردم این تلاش‌ها را مشاهده کنند، اعتماد بیشتری خواهند داشت و مردم در عمل نیز با مسئولان همراهی می‌کنند.

تدارک ۳۰۰ برنامه فرهنگی ویژه جوانان آذربایجان شرقی

امیر تقی زاده، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه از برگزاری ویژه برنامه های مختلف و متنوه همزمان با هفته جوان خبر داد و اظهار داشت: 300 برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

به گفته وی؛ جوان ایرانی، امیدواری، آینده، جوان ایرانی، مسئولیت پذیری، جوان ایرانی، عشق به وطن، جوان ایرانی، مهارت افزایی و اشتغال، جوان ایرانی،معنویت، جوان ایرانی،خانواده و جوان ایرانی، سلامت و نشاط اجتماعی عناوین روزهای مربوط به هفته جوان می باشند.

وی با بیان این‌که همایش پیاده روی همگانی در روز جمعه این هفته با حضور جوانان در سراسر استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: امروز روز درهای باز نامگذاری شده و هر جوانی که امروز به اداره ای مراجعه کند؛ بدون وقت قبلی با مدیر آن مجموعه می تواند دیدار کند.

تقی زاده با بیان این‌که همایش تجلیل از جوانان نمونه و برتر، امروز در سالن اجتماعات شهرداری تبریز با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد، گفت: امسال سایتی با عنوان جوان برتر فعال می شود تا در برنامه سال آینده، جوانان برتر در حوزه های مختلف، از طریق این سایت معرفی شوند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان از برگزاری 21 جشنواره در تمام شهرستان های استان خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 70 درصد مصوبات ستادهای ساماندهی، تحقق یافته و برای اولین بار در کشور، پرتال جامع اوقات فراغت فعال شده است، استان چهار سال متوالی توانسته رتبه نخست کشوری در حوزه جوان برتر را کسب کند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات