۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۵۲۷
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

غم و اندوه نیمی از پیری است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه غم و اندوه نیمی از پیری است، گفت: غصه خوردن‌های بجا یا نابجا، اندوهگینی و غم‌خواری سبب ضعف، سستی و پیری و عدم موفقیت در کارها می‌شود.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه در حوزه علمیه امام رضا(ع)، گفت: حضرت امیرمومنان علی(ع) فرمودند: «الهم نصف الهرم» غم و اندوه نیمی از پیری است.

وی افزود: غصه خوردن‌های بجا یا نابجا، اندوهگینی و غم‌خواری موجب ضعف، سستی و پیری می‌شود.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در ادامه بیان داشت: وجود انسان بر اثر غم خوردن رو به ضعف می‌رود اگر ضعف و پیری ده علت داشته باشد نیمی از آن غم و غصه‌ای است که انسان به آن مبتلا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه اگر انسان در انجام کاری عزم و اراده کند آن کار به خوبی پیش خواهد رفت، ابراز کرد: اما وقتی که انسان با امور پیش روی خود مجدانه برخورد نمی‌کند سبب پیش نرفتن آن امور می‌شود در واقع واژه هرم را می‌توان به سستی مطلق در هر امری تعبیر کرد.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: انسان آنگاه بر مشکلات غالب می‌شود که عزم و اراده جدی داشته باشد و اگر در مواجهه با مشکلات خود از راه غم خوردن و اندوهگین شدن وارد شود همین مساله سبب سستی انسان و عدم توفیق در امورش می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات