۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۲۴۵۵
با حضور علما و فضلای کشور؛

نخستین همایش بین‌ المللی قاضی سید نورالله شوشتری آغاز شد

نخستین همایش بین‌ المللی قاضی سید نورالله شوشتری در مسجد اعظم اهواز آغاز شد.
همایش تکریم مقام علمی قاضی نورالله شوشتری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش بین‌المللی قاضی سید نورالله شوشتری با حضور آیت الله بوشهری، نائب رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات نمازی و شفیعی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، معاونان استاندار خوزستان، مدیران کل خوزستان، اعضای شورای شهر اهواز و جمعی از مسؤولان، طلاب، علما و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم اهواز آغاز شد و تا عصر امروز ادامه خواهد یافت.

در آغاز همایش آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با خیر مقدم گویی به مهمانان، از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه، آستان قدس رضوی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه مسؤولان برپا کننده همایش تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه کشور هندوستان و استان‌های دیگر کشور نیز خواهان برگزاری این همایش هستند، اظهار داشت: بزرگ‌ ترین کنگره جهانی بزرگداشت علامه شهید قاضی نورالله شوشتری در شهر قم مقدس برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ نخستین همایش تکریم مقام علمی شهید ثالث، قاضی نورالله شوشتری، به مدت دو روز (5 و 6 اردیبهشت ماه) با حضور مقامات کشوری در خوزستان برگزار می شود.

در نخستین روز آن که علما و فضلای کشوری به بررسی آثار قاضی نورالله شوشتری در احیا و توسعه تشیع در شبه قاره هند، مبانی فقهی قاضی نورالله شوشتری و تأثیر آن هند، شخصیت علمی و اخلاقی قاضی نورالله شوشتری و تبیین ضرروت برگزاری همایش قاضی نورالله شوشتری پرداختند.

در روز دوم همایش که در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان شوشتر برگزار می شود؛ موضوعاتی از قبیل جایگاه علمی قاضی نورالله شوشتری، نقش قاضی نورالله شوشتری در مبارزه با استکبار و حضور در عرصه های اجتماعی، مبانی کلامی قاضی نورالله شوشتری و خدمات خاندان مرعشی در توسعه و گسترش تشیع مطرح خواهد شد.

در این همایش نائب رییس و قائم مقام و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در کنار شخصیت های مطرح استانی به سخنرانی خواهند پرداخت./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات