۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۳۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت هماهنگ ارکان مساجد سبب دستیابی به بهترین نتیجه فرهنگی می‌شود

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اگر همه ارگان‌ها و ارکان مسجد هماهنگ عمل کنند به‌گونه‌ای که نظارت و هدایت صحیح باشد بهترین نتیجه فرهنگی را شاهد خواهیم بود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با فعالان مساجد، اظهار کرد: مساجد ارزشمندترین جایگاه فرهنگی در کشور را دارا هستند.

وی افزود: مساجد دارای نقش بسزایی در اجرای سیاست‌های فرهنگی و دینی کشور دارند و لازمه این امر داشتن برنامه‌ریزی، مدیریت و توکل به خداوند و استفاده از همه ابزارهای محیطی و منطقه‌ای است.

حجت‌الاسلام خادمی در ادامه تأکید کرد: تأثیرگذاری و نفوذ کلام ناشی از اخلاص نیت و عمل بوده و نسل امروز با وجود اینکه متدین و آگاه است؛ اما در عین حال نیازمند توجه و راهنمایی ویژه نیز هست.

وی تصریح داشت: اگر همه ارگان‌ها و ارکان مسجد هماهنگ عمل کنند به‌گونه‌ای که نظارت و هدایت صحیح باشد بهترین نتیجه فرهنگی را شاهد خواهیم بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، امسال در پی رفع نواقص سال ۹۶ خواهیم بود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: نهاد تبلیغات اسلامی استان در حوزه عمرانی درخواست جدیدی ندارد، بحمدالله در تمام شهرستان‌ها مجتمع فرهنگی احداث شده و فقط شهرستان بجنورد باقی مانده که البته کارهای اولیه آن انجام شده و بودجه آن اختصاص داده شده و به محض واریز از سوی دولت عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی اظهار کرد: خانه عالم در بسیاری از روستاها احداث شده و در بسیاری از آن‌ها روحانی مستقر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مورد مراسم معنوی اعتکاف هم گفت: اعتکاف امسال قرین با نوروز بود، جلسات زیادی برای برنامه‌ریزی اعتکاف انجام شد و همچنین از آیت‌الله حسینی خراسانی عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام سجادی برای سخنرانی در جمع معتکفان دعوت به عمل آمد؛ به‌گونه‌ای که مراسم معنوی اعتکاف امسال با کیفیت و کمیت مناسبی برگزار شد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات