۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۶۰۶۰۱
آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛

ضرورت رعایت امانت داری در نشر نقل قول ها در فضای مجازی

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که رعایت امانت در نقل قول از صفات مؤمنان واقعی است، بر ضرورت رعایت این مسأله در فضای مجازی نیز تأکید کرد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای پرسنل  مخابرات استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به سختی‌ها و مشکلات موجود در هر کار اظهار داشت: نباید انتظار داشت که در جامعه همه به‌صورت یکسان عمل کنند، بنابراین باید مراقب انجام کارها بود تا شاهد به وجود آمدن مشکلات نباشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در اهداف مقدس نباید به حرف کسی گوش داد و باید رعایت امانت‌داری صورت بگیرد، افزود: در صفات امیرالمؤمنین(ع) آمده ایشان در برابر کاری که می‌خواست انجام دهد سرزنش دیگران جلوی آن را نمی‌گرفت، و حتی به حضرت علی(ع) نیز در انجام امورعده‌ای خرده می‌گرفتند اما ایشان به سرزنش کنندگان ارزش قائل نبودند.

وی اضافه کرد: یک فرد باید در گفتار و رفتار خود دقت زیادی داشته باشد، چون گاهی پیش می‌آید یک کلمه موضوع کل جمله را تغییر می‌دهد، بنابراین باید در بیان نقل ‌قول ‌ها و مطالب از افراد بسیار امانت‌دار بود، و سعی و تلاش شود هیچ‌گونه خیانتی در نقل صورت نگیرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه‌ای از سوره مؤمنون گفت: بر اساس این آیه، کسانی که در نقل‌ها و بیاناتشان سعی می‌کنند امانت‌دار بوده و مطلب کم‌وزیاد نقل نکنند، در پیشگاه خداوند متعال از اجر و پاداش عظیمی برخوردار خواهند بود و این کار خدمت بزرگی است، بنابراین باید تلاش کنیم که صفات مؤمنان را درخودمان تقویت کنیم که یکی از ویژگی های مؤمنان امانت داری در نقل قول ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فضای مجازی را نعمتی بزرگ برشرمرد و ابراز نگرانی کرد: امروز می بینیم برخی از این فضا سوء استفاده می‌کنند و مطالبی که مناسب نیست را نشر می‌دهند، ابزاری مثل فضای مجازی باید باشد و اصلا هیچ ابزاری مثل این فضا بد نیستند اما کاربرد آن مهم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر مواظبت بر امور دنیایی خاطرنشان کرد: باید خود را برای آخرت آماده کرد تا در آخرت پاسخگوی اعمال خود باشیم، هرکسی که مسؤولیتی را قبول می‌کند باید اعتقاد به‌روز معاد و رستاخیز داشته باشد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات