۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۶۰۱۰۲
حجت‌الاسلام اکرمی:

ماه رجب بهترین فرصت برای کسب مکارم اخلاق است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ماه رجب بهترین فرصت برای کسب مکارم الاخلاق است، گفت: ماه رجب بهار الهی است.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید‌رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: عمر هر چیزی بهاری دارد جوانی نیز بهار عمر انسان است که باید قدر دانست.

وی افزود: انسان باید از فصل بهار بهره برده و آن را قدر بداند در بهار است که درختان از خواب خفته بیدار و متحول می‌شوند و بار می‌نشینند بنابراین بهار این تحولات را در وجود طبیعت به وجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام اکرمی با تاکید بر اینکه ماه رجب بهار الهی است، ابراز کرد: ما باید از این ما نهایت بهره و استفاده را ببریم، از نیمه این ماه ما شاهد سه واقعه بزرگ شهادت امام صادق(ع)، مبعث رسول اکرم(ص) و آغاز نهضت حسینی هستیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری آگاه سازی مردم را یکی از مهمترین رسالت‌های انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) بیان کرد و اظهار داشت: خداوند به واسطه انبیا و اولیای الهی خواسته که مردم بدانند چه وظیفه‌ای در این عالم به عهده دارند و باید چه کنند.

وی افزود: در عصر غیبت علما و روحانیان این وظیفه را بر عهده دارند از این رو  در قیامت خداوند بیشتر آنان را مورد بازخواست قرار می‌دهد برهمین اساس عالم دینی دو وظیفه مهم برعهده دارد اینکه ابتدا خود برود آگاه شود و دیگر آنکه به آگاه سازی دیگران اقدام کند.

حجت‌الاسلام اکرمی افشاگری را دومین وظیفه انبیا الهی و ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: یکی از وظایف ائمه اطهار(ع آن است که بگویند متکبران، طاغوتیان، متفرعنان و دزدان چه کسانی هستند تا مردم از آنان اجتناب کرده و با آنان همدل و همراه نشوند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دیگر وظیفه این بزرگان مربوط به مباحث اخلاقی می‌شود، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: من برای کرامت اخلاق مبعوث شدم؛ منظور از اخلاق مداری همان جاذبه و گیرایی است، انسان با تواضع و فروتنی می‌تواند صاحب مکارم الاخلاق شود. ماه رجب بهترین فرصت برای کسب مکارم الاخلاق است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات