۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۵۹۰۰۷
امام جمعه ایلام:

دستگاه دیپلماسی باید پاسخ قاطعانه به رژیم آل سعود دهد

امام جمعه ایلام گفت: رژیم آل سعود در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی در کنار نظام سلطه بر علیه ملت ایران بوده و در این مسیر از هیچ تلاسی کوتاهی نکرده است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: به رهبری آیت الله کاشانی و حمایت ملت بزرگ ایران نهضت ملی نفت محقق شد.

وی افزود: حمایت مردم از آیت الله کاشانی سبب عقب نشینی شاه و همچنین پیروزی دولت دکتر مصدق شد که بعدها به علت نفوذ افراد غربگرا در دولت مصدق این پیروزی نافرجام ماند و کودتای ننگین ۲۸ مرداد شکل گرفت.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: این نهضت در نهایت با پیروزی کودتاگران ده‌ها سال حکومت خودکامه و دیکتاتوری رژیم فاسد پهلوی را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: یکی از خیانت نفوذ افراد غربگرا در دولت مصدق این است که سبب چپاولگری و غارت نفت توسط آمریکا و انگلیس بود.

وی ادامه داد: روشنفکران غربگرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول 40 سال گذشته فتنه‌های مختلفی علیه ملت ایران اسلامی روا داشته که می‌توان به آشوب‌های خیابانی در کردستان و ترکمن صحرا و خوزستان و فتنه‌های 78 و 88 و 96 اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز نیز غربگرایان و لیبرال ها دست از خیانت های خود علیه نظام اسلامی برنداشته اند، گفت: این جریان مرموز در قالب فتنه اقتصادی تمام قد در برابر شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی قد علم کرده است.

این مدرس حوزه در ادامه خطبه های نماز جمعه به سخنان وقیحانه ولیعهد فاسد رژیم کودک کش آل سعود اشاره کرد و عنوان داشت: دستگاه دیپلماسی باید واکنش و عکس العمل انقلابی در مقابل این اظهار نظر سخفیانه محمد بن سلمان نشان دهد.

وی اضافه کرد: پاسخ قاطعانه دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل این گستاخی ولیعهد آل سعود انتظار مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی است.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه آل سعود در اثر موضع‌گیری انفعالی و دور از انتظار دولت تدبیر و امید نظام اسلامی را متهم به جهان‌گشایی و تجاوز و دخالت در کشورهای منطقه کرده،تاکید کرد: رژیم فاسد و نامشروع آل سعود عامل اصلی جنایات وحشیانه و کشتار فجیع هزاران انسان بیگناه در کشورهای اسلامی به ویژه عراق، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان، افغانستان و شیعیان نیجریه است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: در حالی که این رژیم با تجاوز به مردم مظلوم یمن و با کشتار وحشیانه کودکان و مردان و زنان بی‌دفاع کشور فقیر و مظلوم یمن مرتکب جنایات متعددی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: باید این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود اما متاسفانه دیپلماسی دلار که سیاست اصلی عربستان در مجامع بین المللی است با پرداخت رشوه به سازمان ملل سبب سکوت آنها در قبال این جنایات شده است.

وی تصریح کرد: رژیم آل سعود در طول ۴۰ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی در کنار نظام سلطه بر علیه ملت ایران بوده و در این مسیر از هیچ تلاسی کوتاهی نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان گفت: فرا رسیدن سال نو شمسی را خدمت همه ملت بزرگ ایران تبریک عرض می کنم و همچنین آرزو داریم که سال جدید سالی پر از پیشرفت و برکت برای ایران اسلامی باشد./۸۷۹/۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات