۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۵۸۵۲۷
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

غفلت و جهل مهم ترین عامل بدبختی مردم است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه غفلت و جهل ریشه همه بدبختی ها و گرفتاری ها است، عنوان کرد: با صبر و مقاومت و در سایه تقوا و مجاهدت و درس گرفتن می توان در برابر گرفتاری ها و سختی ها موفق شد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، صبح امروز در برنامه تفسیر قرآن در جمع اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان به تفسیر آيه ٤٨ و ٤٩ سوره هود پرداخت.

وی با بیان اینکه سوره هود در رابطه  با داستان حضرت نوح(ع) است، افزود: حضرت نوح(ع) يكي از پيامبران صاحب كتاب و شريعت بوده است و نام حضرت نوح ٤٠ مرتبه در قرآن آمده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در زمان حضرت نوح(ع) اكثر مردم دچار كفر و ضلالت بودند، خاطرنشان کرد: در طول سال های تبلیغ حضرت نوح(ع) عده کمی ایمان آوردند و خداوند به حضرت نوح دستور داد كه كشتي بسازد تا عذاب الهی بر آنان نازل شود.

وی یادآور شد: حضرت نوح(ع) با ساخت کشتی که یکی از معجزات او بود، موجب شد عده ای که ایمان آورده بودند نجات یابند و دیگر افراد از جمله فرزند و همسر نوح(ع) گرفتار عذاب الهی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه قهر خدای متعال همواره همراه با مهر الهی است، ادامه داد: قوم نوح(ع) نیز دچار عذاب و مورد مهر خداوند قرار گرفتند و این برای ما درس است.

وی جهل و غفلت را از عوامل مهم بدبختی و هلاکت دانست و افزود: جهل و غفلت ريشه همه بد بختي ها و انحراف ها است.

صبر و استقامت راه نجات در برابر مشکلات است

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به اینکه قيام امام حسين(ع) و انقلاب اسلامي منشأ بيداري است، عنوان کرد: فرد مؤمن در برابر مشكلات و سختي ها هميشه صبور و با استقامت است.

وی مقاومت و صبر را راه پيروزي در برابر مشكلات خواند و گفت: هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامي الگويي از استقامت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه سرگذشت گذشتگان براي عبرت آموزي است، اظهار داشت: تاريخ آينه عبرت است و براي كسب تجربه  وبررسي ناكامي ها و موفقيت ها بوده که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با یادآوری به اینکه پايان داستان حضرت نوح مقاومت و صبر است، عنوان کرد: در برابر سختی ها و مشکلات نباید مأیوس شوید و همواره صبر پیشه کنید و در سایه تلاش و مجهادت و مقاومت می توان به پیروزی رسید./۲۰۳/خ/9451/

ارسال نظرات