۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۵۷۴۸۹
آیت الله علوی گرگانی:

برخی تنها در سخن دم از ولایتمداری می زنند

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی گفتار و رفتار رهبر معظم انقلاب را نمونه و قابل الگوگیری توصیف کرد و گفت: امروز عده ای درباره رهبر معظم انقلاب تنها در سخن ادعای ولایتمداری می کنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی  امروز در دیدار رییس و جمعی از مسؤولان مؤسسه حدیث لوح و قلم با اشاره به تألیف منشور حوزه و روحانیت از سوی این مؤسسه اظهار داشت: شخصیت هر انسانی قائم به آثار وجودی او است، از این رو تدوین منشوری که سخنان رهبر معظم انقلاب را جمع آوری و دسته بندی کرده ارزش زیادی دارد و باید از این بابت از شما تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: امروز عده ای در مورد رهبر معظم انقلاب حرف هایی می زنند و ادعای ولایت مداری می کنند، در حالی که اعتقادی ندارند و تنها به دلیل شرایط موجود سخن می گویند، همچنانکه خداوند در قرآن کریم می فرماید انسان های شاکر در مقام عمل کم و سخنرانان زیاد هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که وجود شخصیتی رهبر معظم انقلاب بالاتر از گفتارهای ما است، عنوان کرد: ایشان لیاقت و شایستگی خود را در عمل نشان دادند و همین کفایت می کند ولی از باب ذکر نعمت می توانیم در مورد ایشان صحبت کنیم، بنابراین باید از عمل و گفتار و رفتار ایشان الگو بگیریم.

وی با اشاره به این که کیفیت رهبری، مردم داری و جامعه داری رهبر معظم انقلاب نمونه است، ابراز داشت: اداره یک کشور با این حکومت اسلامی بزرگ شوخی نیست و حقیقتا بین گفتار و کردار ایشان توافق وجود دارد، هرچند شاید برخی ادعا کنند که ما هم می توانیم ولی وقتی پای عمل بیایند کم خواهند آورد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی تدوین منشور روحانیت را کاری ارزشمند دانست و بیان داشت: هدف این است که از وجود امثال ایشان الگو بگیریم و جامعه را به وسیله امثال رهبر معظم انقلاب اداره کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بر این نکته تأکید کرده است که همه چیز به صورت زوج آفریده شده است، یعنی در زوجیت یک معنای تولیدی و ایجاد کنندگی وجود دارد که این مسأله در زندگی امروزی ما هم باید جریان داشته باشد، به این معنا که هیچ وقت در جامعه نباید کارها به صورت فردی باشد بلکه کارهای جمعی ارزش و اهمیت بیشتری دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در اخلاقیات نیز همه چیز جفت قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که می گویند هرکس مستجمع صفات کمالیه و جمالیه باشد انسانی متخلق است و ما اگر این اخلاقیات را در وجود امثال رهبر معظم انقلاب یا بزرگان دین نگاه کنیم، به ارزش وجودی آنها پی خواهیم برد./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات