۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۵۷۴۴۴

راه ورود انسان به عالم ملکوت

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی از مرگ به عنوان راه ورود انسان به عالم ملکوت نام برد و نفاق را ریشه انحراف از بندگی خداوند خواند.
حجت الاسلام رضا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی صبح امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) از دنیا به عنوان رحم عالم ملکوت یاد کرد و گفت: دنیا مانند رحمی است که در دل عالم ملکوت قرار گرفته و انسان را برای ورود به عالم ملکوت آماده می کند.

وی راه ورود انسان به عالم ملکوت را مرگ و بندگی خداوند توصیف کرد و افزود: انسان به این دنیا وارد شده تا خداوند را بندگی کند و در عالم ذر که بنابر برخی از اقوال ملکوت عالم دنیا است با خداوند عهد بندگی بسته و عهد کرده که جز خدا را پرستش نکند اما نفاق و یکی نبودن قلب و زبان سبب شده که بعضی از انسان ها از مسیر بندگی خداوند منحرف شوند.

استاد حوزه علیمه تصریح کرد: برخلاف اصحاب شمال که قلب و زبانشان در مورد عهد الست یکی نبود و از مسیر بندگی منحرف شدند، کسانی که قلب و زبان آنها یکی بود با خداوند عهد بندگی بستند و بر صراط مستقیم بندگی ماندند و به این ترتیب بهشتی و اصحاب یمین شدند.

وی افزود: علت اینکه در عالم الست هیچ کس نتوانست پیمان بندگی خداوند را رد کند به این دلیل بود که ابناء آدم در این عالم خداوند و مقام ربوبیت خداوند را با چشم دل دیدند و چون به مقام ربوبیت آگاه شدند به واسطه دارا بودن نعمت عقل نتوانستند بندگی خداوند را رد کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اینکه انسان عهد خود را در عالم الست فراموش کند خواست خداوند بودند ولی فراموش کردن جزئیات به معنای فراموشی اصل مطلب نیست؛ زیرا اگر انسان به قلب و عقل خود رجوع کند با چشم دل می تواند خداوند را در همین عالم ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: انسان اگر با چشم ملکوتی به عالم نگاه کند جز مقام ربوبیت خداوند در عالم چیزی نمی بیند و در عالم جز خداوند تمشیت امور را به دست دیگری نمی داند در حالی که اگر انسان با چشم ناسوتی به عالم نگاه کند برای عالم هزاران رب می بیند و در سرای دنیا سرگرم می شود بنابراین رمز و راز بندگی خداوند این است که با چشم ملکوتی و چشم دل به عالم خلقت نظاره گر شویم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات