۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۵۷۳۶۰
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم:

تکریم خانواده شهدا رسالت هر روزه امت انقلابی است

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه شهدا دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی هستند، تکریم خانواده شهدا را رسالت همه روزه ملت های اسلامی و امت انقلابی عنوان کرد.
سرهنگ احمد حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد حسینی، ظهر امروز در پنجمین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه صبر و استقامت را باید از مادران شهداء آموخت و کوه ها در برابر صبر و استقامت مادران شهدا سر تعظیم فرود آورده اند، گفت: هر ساله همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» بهانه‌ای برای تکریم مادران و همسران شهدا می شود.

وی با بیان اینکه اسلام بقاء و دوام خود را در طول تاریخ مدیون خون شهدا بوده است، گفت: با هیچ هدیه گرانبهایی در این عالم نمی توان ارزش از خودگذشتگی و ایثار شهدا، خانواده شهدا و به ویژه مادران شهدا را جبران کرد.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه تکریم از مادران، فرزندان و همسران شهدا ثابت می‌کند که ما مدیون رشادت‌های شهدا هستیم، گفت: عده ای که امروز ارزش و بهای خون شهدا را نادیده می گیرند باید بدانند که اگر شهدا و خانواده های شهدا نبودند نمی توانستند در امنیت و رفاه زندگی کنند.

حسینی با اشاره به ازخودگذشتگی خانواده‌های شهدا افزود: اگر امروز می‌خواهیم تجلی ایثار و ازخودگذشتگی را ببینیم باید آن را در خانواده شهدا مشاهده کنیم.

وی مادران شهدا را بهترین الگو برای زنان و دختران جامعه اسلامی عنوان کرد، افزود: اگر به دنبال ریشه کنی آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم باید دختران و مادرانی مانند مادران شهداء را تربیت کنیم که در راه نجات اسلام حاضر به فداکردن تمام هستی خود می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم با تأکید بر اینکه امروز دشمن با هجمه به خانواده ها اسلام و انقلاب را هدف گرفته است، تصریح کرد: بیشترین توطئه دشمنان از راه خانواده‌ها است ولی مادران و همسران شهدا به عنوان الگوی خانواده ها، به سیره حضرت زهرا(س) متمسک شده اند و سایر خانواده ها نیز باید در این عرصه از خانواده شهدا الگو برداری کنند.

حسینی ادامه داد: شهدا دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی هستند ازاین‌رو باید به خانواده‌های آنان توجه ویژه‌ای داشته باشیم و تکریم خانواده شهدا رسالت همه روزه ملت های اسلامی و مردم انقلابی است./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات