۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۷۱۱۷
آیت الله علم الهدی:

تجمل گرایی مسؤولان با فرهنگ اقتصاد مقاومتی در تضاد است

امام جمعه مشهد گفت: لازمه مدیریت کشور و به دست گرفتن سرنوشت و معیشت مردم این است که مسؤولان سطح زندگی خود را تا پایین ترین سطح ممکن کاهش دهند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور امام هشتم(ع) برگزار شد، با اشاره به سپری شدن آخرین روزهای سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، پیاده سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه را لازمه اصلی حل مشکلات اقتصادی دانست و به بیان نکات مهمی پیرامون این مسأله پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در حال ورود به چهارمین سال ابلاغ سند اقتصاد مقاومتی هستیم و در حالی که رهبر انقلاب در این سند ظرفیت های اچتماعی و راهکارها را نشان دادند و چالش ها را تبیین فرمودند، هنوز در آخرین روزهای سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال تولید و اشتغال نامیدند، فرهنگ اقتصاد مقاومتی در میان مدیران دیده نمی شود. با این شیوه مروج اقتصاد مقاومتی هستیم؟

وی افزود: امام بزرگوار ما فرمودند «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست مسؤولان پشت کردن به محرومان و روی آوردن به اغنیا باشد»؛ یعنی این که قشر آسیب پذیر در برنامه ریزی ها و مدیریت ها نادیده گرفته شوند و مسؤولان فقط برای رفاه ثروتمندان برنامه ریزی کنند، یک آسیب جدی برای انقلاب است. امروز مشکل اصلی ما در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی نیز همین مسأله است.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند «امارت من بر مؤمنان و مدیریتم بر جامعه و به دست گرفتن سیاست و معیشت مردم اقتضا می کند که من غذای لذیذ نخورم چرا که در گوشه بیابان ممکن است گرسنه ای نان جو برای خوردن نداشته باشد.» یعنی لازمه مدیریت کشور و به دست گرفتن سرنوشت و معیشت مردم این است که مسؤولان سطح زندگی خود را تا پایین ترین سطح ممکن کاهش دهند. مدیری که سوار اتومبیل خارجی آخرین سیستم می شود هیچگاه نمی تواند دلسوز مردم و انقلاب باشد و امور این جامعه انقلابی را مدیریت کند.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: وقتی عزیزان ما مدیریت را در این کشور در حوزه اجرا، برنامه ریزی و قضا به دست گرفته اند، باید سطح زندگی خود را با پایین ترین افراد جامعه از نظر اقتصادی خود را تنظیم کنند تا بتوانند به پیاده سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی کمک کنند. اگر مسؤولان خودشان به رنگ فرهنگ اقتصاد مقاومتی نباشند، نمی توانند از جامعه انتظار داشته باشند به رنگ این فرهنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: متأسفانه مسؤولان گاهی در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی کم آورده اند. وارد کردن بی حساب و کتاب اتومبیل های گران قیمت خارجی به خیابان های کشور و باز کردن دروازه واردات به سوی کشورهای خارجی چه فایده ای برای اقتصاد ما ایجاد کرده است؟

وی با ابراز انتقاد از عدم استفاده مدیران اقتصادی کشور از فرصت حضور کالای ایرانی در بازار کشورهایی مانند سوریه که جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت آن ها نقش اساسی داشته است، تصریح کرد: جوانان ما برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه به شهادت رسیدند و بازار این کشور را دیگر کشورها در اختیار گرفتند. امروز متأسفانه به مسأله صادرات غیر نفتی کشور که یکی از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی است، توجه کافی نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: امروز با یک گزارش ساده میزان اشتغال مشکلی حل نمی شود. این که نسل جوان ما صف بکشند تا حقوق بگیر دولت شوند و شغل دولتی داشته باشند درست نیست. مگر در گذشته جامعه ما چند درصد مردم کارمند دولت بوده اند؟ مگر شغل فقط منحصر در مشاغل دولتی است؟ در اشتغال هم باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی پیاده شود و هم در دوری از تجمل و هم در مسأله تولید.

وی با بیان این که بخشی از فرهنگ سازی در مسأله اقتصاد مقاومتی مربوط به خود مردم است، یادآور شد: امروز بازار ما تبدیل به بازار کالای خارجی شده است و هنرمندان تولیدکننده ما در فقر و بیکاری به سر می برند. ریشه چنین معضلی پیاده نشدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور است./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات