۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۶۹۴۹
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

جامعه علمی زنجان با شخصیت برجسته استاد روزبه آشنا شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نسل جوان و جامعه علمی استان زنجان باید با شخصیت و اخلاق برجسته استاد رضا روزبه آشنا شوند.
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی امروز در مراسم نکوداشت استاد رضا روزبه که به میزبانی سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه وقتی انسان برای انجام کاری، حلاوت و شیرینی آن کار را در گام اول بچشد، موفقیت در گام‌های بعدی نیز تکرار خواهد شد، افزود: استاد روزبه را می‌توان نمونه بارز این نوع تعالی دانست که رفته‌رفته این موفقیت‌ها تشدید شد.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به آنچه که استاد روزبه به جا گذاشته است، به این مهم می‌رسیم که شعاع انسان‌سازی این معلم اخلاق هنوز هم در جامعه تداوم دارد، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه امروز اهتمام به پرورش اخلاق در جامعه است، لذا نسل جوان را باید با آموزه‌های استاد روزبه آشنا کنیم تا در راه تعالی که پیش از این توسط ایشان طی طریق شده است، قدم بگذارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نسل جوان و جامعه علمی استان زنجان باید با شخصیت و اخلاق برجسته استاد رضا روزبه آشنا شوند، اظهار کرد: بی‌شک این مرد اخلاق از مردم جدا نبود و همواره در بطن مردم جای داشت. علاوه بر این توفیقات الهی که شامل حال استاد روزبه شد، باعث شد تا ایشان در مرتبه‌ای قرار گیرد که از آن به‌عنوان یکی از مشاهیر بزرگ زنجان یاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با یادآوری اینکه شخصیت‌هایی که در این کره خاکی در نزد مردم محبوبیت پیدا کرده و در تاریخ نیز ماندگار می‌شوند، همه این خصوصیات را مادرزادی کسب نکرده و برای رسیدن به این درجه زحمات زیادی را متحمل شده‌اند، افزود: استاد روزبه در طول عمر نه چندان طولانی خود توانست شاگردان زیادی را به گونه‌ای که در دین مبین اسلام نیز به آن تاکید شده است، تربیت کند.

همچنین نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس، با بیان اینکه یکی از خصوصیات بارز استاد رضا روزبه، برخورداری توأمان علم و اخلاق بود، گفت: بی‌شک بحث اخلاق در برهه کنونی نیز یکی از حلقه‌های مفقوده جوامع بشری است و همین امر لزوم الگو قرار دادن استاد روزبه را دوچندان می‌کند.

سید مرتضی خاتمی با یادآوری اینکه طرز سلوک استاد روزبه به‌گونه‌ای بود که بی‌ادبی‌ها را به خوبی تحمل می‌کردند تا وی را به‌عنوان یک انسان واقعی قلمداد کنیم، خاطرنشان کرد: داشتن همه خصوصیات بارز در یک انسان کار آسانی نیست و این در حالی است که استاد روزبه همه این خصوصیات را هم در بعد علمی و هم در بعد اخلاقی دارا بود./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: مهر

ارسال نظرات