۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۵۵۴۵۸۶
حجت الاسلام نظافت:

یقین بهترین هدیه خداوند به بندگانش است

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) یقین را بهترین هدیه خداوند به بندگانش دانست و گفت: یقین از طریق مطالعه به دست نمی آید و تنها راه اکتساب آن از طریق عمل کردن است.
حجت الاسلام نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی نظافت یزدی ظهر امروز در جلسه شرح دعای مکارم الاخلاق که در مجتمع بنی فاطمه(س) برگزار شد گفت: خداوند با ایجاد شرایط سخت و آسان ایمان انسان ها را تقویت می کند. باید از محیط خوب نهایت استفاده کرد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به ضرورت عدم عجله در مسیر رشد و کمال افزود: نباید در مسیر رشد عجله کرد و باید بذر ایمان را به مقدار مناسب آبیاری کرد البته این نکته دلیل نمی شود تا از ادامه مسیر رشد و کمال منصرف شویم.

وی اکمال ایمان را هدف نهایی انسان دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دین همت های بلند است و قناعت مطرح شده در دین مربوط به پول و دنیاطلبی است. 

حجت الاسلام نظافت با بیان اینکه دین با ایمان شروع می شود گفت: دین با ایمان شروع می شود اما در کمال خود به یقین می رسد. یقین بالاترین درجه معرفت است و شک و شبهه ای در آن موجود نیست.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) افزود: یقین بهترین هدیه خداوند به بندگان اش است.

وی اکتساب یقین را از طریق عمل ممکن دانست و خاطرنشان کرد: یقین از طریق مطالعه به دست نمی آید و تنها راه اکتساب آن از طریق عمل کردن است. 

حجت الاسلام نظافت مراتب یقین را سه مرتبه علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین قلمداد کرد و ادامه داد: هنگامی که یقین به بالاترین درجه خود رسید ایمان جاری فرد نیز به اکمل الایمان تبدیل خواهد شد.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با شرح تفاوت میان نیت و هدف افزود: نیت جنبه درونی  و هدف جنبه بیرونی دارد و نیت همان محرک و مشوق درون انسان است. 

وی نیت صحیح در عبادات را تنها متعلق به خداوند دانست و خاطر نشان کرد: در عبادات واجب است که نیت خداوند باشد. در امور دیگر زندگی مانند درس خواندن و... نیز اگر نیت خدا نباشد آن نیت باطل نیست اما باعث رشد انسان نمی شود.

حجت الاسلام نظافت ادامه داد: اگر نیت انسان در طول زندگی تقرب به خداوند باشد تحت تاثیر تشویق و تمسخر مردم قرار نمی گیرد تا مانند برخی از افراد مسیر خود دست بکشد. امیرمؤمنان(ع) فرمودند: «بزرگی خالق نزد تو مخلوق را در چشمت کوچک می کند».

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به اهمیت نیت در تبدیل همه ابعاد زندگی به عبادت افزود: اگر تقرب به خدا نیت اعمال ما در زندگی شود همه آن اعمال ولو غذا خوردن باشد تبدیل به عبادت خواهند شد./861/پ203/ب1

ارسال نظرات