۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۵۴۵۰۲
رییس حوزه علمیه خراسان شمالی:

جهانی شدن انقلاب دغدغه اصلی طلاب و روحانیان باشد

رییس حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید دغدغه روزمره ما طلاب و روحانیان جهانی شدن انقلاب و آرمان‌های آن باشد و در این مسیر سیره علما و امام راحل و رهبر معظم انقلاب را پی بگیریم.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست بصیرتی حوزه ولایی، حوزه انقلابی که با حضور جمعی از علما و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حفاظت و حراست از نعمت انقلاب و نظام اسلامی رسالت همگانی است.

وی اضافه کرد: رشد و زندگی ما در نظام اسلامی توفیق ذی‌قیمتی است که باید قدر آن را بدانیم و رسالت خود را در این نظام به‌خوبی ادا کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در امتداد قیام عاشورا است، تصریح کرد: باید با تأسی به سیره علما و امام راحل برای جهانی شدن این انقلاب تلاش کنیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید دغدغه روزمره ما طلاب و روحانیان جهانی شدن انقلاب و آرمان‌های آن باشد و در این مسیر سیره علما و امام راحل و رهبر معظم انقلاب را پی بگیریم.

وی افزود: ایام دهه فجر منتسب به انقلاب و نظام اسلامی است که برای به ثمر رسیدن آن تلاش‌های زیادی شده است و جامعه تبلیغی و حوزوی استان هم برای اعتلای بیش از پیش نظام و انقلاب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: بنا به تعبیر رهبری تز این انقلاب از قم و حوزه علمیه بوده و دشمن درصدد است آنتی‌تز این انقلاب را هم از قم و حوزه علمیه شروع کند؛ ازاین‌رو حفظ دستاورد انقلاب و نظام اسلامی اهمیت فراوانی دارد.

رییس حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های حوزه ولایی، حوزه انقلابی در حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: مجموعه بحث‌های حوزه انقلابی و ولایی در مدارس علمیه استان برگزار شده و در آینده هم برگزار می‌شود که در این جلسات از اساتید و علمای برجسته استفاده می‌شود.

وی در خاتمه افزود: حضور اساتید و علمای حوزه علمیه خراسان شمالی در محضر نماینده ولی فقیه در استان در واقع اعلام بیعت مجدد با انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی است./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات