۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۵۴۳۸۰
آیت الله سیدان:

مسؤولان نظام اسلامی مفتخر به نوکری خاندان رسالت هستند

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اوج گرفتن برنامه های پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) در طول عمر انقلاب اسلامی، از این اتفاق مبارک تجلیل کرد.
آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین سوگواره «نگین شکسته» که در محل برگزاری این نمایشگاه برگزار شد، به بیان نکاتی پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: شخصیت حضرت زهرا(س) شخصیتی الهی و جامع همه کمالات و آموزنده حقایق است. شخصیتی است که جریانات مهمی در تاریخ اسلام پیرامون ایشان و پدر و همسر و فرزندانشان رخ داده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در کنار پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حسنین(ع) کسانی بودند که در زمان سجده عالمیان بر حضرت آدم(ع)، سجده بر آن ها واجب نشد، خاطرنشان کرد: این 5 تن جزء عالین بودند و واژه عالین در قرآن کریم در جایی که در برابر مستکبر قرار گرفته، اختصاص به وجود این حضرات دارد.

آیت الله سیدان با اشاره به آیه شریفه مباهله، یادآور شد: یکی از دلایل خلافت بلافصل امیرمؤمنان(ع) همین آیه مباهله است. نکته لطیفی که در این آیه وجود دارد، این است که برخی می گویند خداوند در جریان مباهله از واژه «نساء» استفاده کرده و پیامبر اکرم(ص) از روی خواست خودشان حضرت زهرا(س) را همراه خود کردند؛ چرا که آیه نگفته دختر پیامبر(ص) در آن جریان حاضر باشد. این در حالی است که واژه «نساء» در قرآن کریم وقتی کنار واژه «ابناء» قرار می گیرد، معنای «دختر» می دهد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به تصدیق کل امت از مصادیق آیات تطهیر، قربی، اطعام، مباهله و بسیاری از آیات مهمی هستند که بر اساس روایات معتبر، درباره شخصیت آن حضرت نازل شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اوج گرفتن برنامه های پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) در طول عمر انقلاب اسلامی، از این اتفاق مبارک تجلیل کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که افتخار دارد مکتب و مذهب تشیع که حقیقت اسلام است را مذهب رسمی خود عنوان کرده و همه مقامات آن مفتخر به نوکری خاندان رسالت و عرض ادب به ساحت مقدس معصومان(ع) هستند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات