۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۵۴۱۵۲
سرمقاله؛

چرا انقلاب كردیم؟!

انقلاب كردیم تا سایه شوم رژیم استبدادی را از سر این مملكت برداریم و رأی مردم، عامل رسیدن افراد به قدرت باشد نه زور اسلحه یا پول و ثروت، یعنی مردم سالاری دینی حاكم شود.
روزهای خونین انقلاب

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود آورده است: انقلاب اسلامی در آ‌ستانه چهل سالگی قرار گرفته و در این چهار دهه، نشیب و فرازهای سرنوشت‌سازی را پشت سر گذاشته و همچنان سروقامتانه ایستاده است و از آرمان‌های خویش دفاع می‌كند. اما بیم ‌آن می رود كه به دلایل مختلف، نعمت‌های بی كرانی كه انقلاب به ملت ایران ارزانی داشته و افقی كه در برابر محرومان جهان گشوده است، ناشناخته بماند. از جمله این دلایل، فراموشی دوران سیاه رژیم ستم شاهی است به ویژه آنكه نسل‌های بعدی، آن روزگار تلخ را ندیده اند و در فضای آزادی چشم گشوده‌اند. همچنین مشكلات معیشتی و اقتصادی در سال‌های كنونی نیز می تواند از جمله این دلایل باشد. با توجه به این نكات است كه یادآوری برخی موارد، چه بسا مصداق «ذكر» را پیدا كند و مورد قبول اهل انصاف قرار گیرد؛

1- انقلاب كردیم تا سایه شوم رژیم استبدادی را از سر این مملكت برداریم و رأی مردم، عامل رسیدن افراد به قدرت باشد نه زور اسلحه یا پول و ثروت، یعنی مردم سالاری دینی حاكم شود و تغییر مسئولین بر اساس خواست و رأی مردم انجام گیرد و مردم با حقوق خود آشنا شوند و روحیه خودباوری در ‌آنان تقویت گردد.

2- انقلاب كردیم تا كشوری مستقل داشته باشیم و دست بیگانگان را از سرزمین خود كوتاه كنیم و برای دستیابی به استقلال و قطع وابستگی در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی و نظامی تلاش كنیم.

3- انقلاب كردیم تا از زندان خفقان رژیم شاهنشاهی به درآییم و ملتی آزاد باشیم و حتی برای آزادی دیگر ملت‌ها از بندگی اصحاب قدرت و نیل به بندگی خدا، كوشش كنیم و خط قرمز آزادی‌مان، تنها احكام الهی، آیات قرآن و ساحت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام باشد، نه مانند برخی كشورهای مدعی آزادی كه حریم اسرائیل و هولوكاست، خط قرمزشان است.

4- انقلاب كردیم تا زمینه حاكمیت معنویت و ارزش‌های اخلاقی بر اساس فطرت انسان‌ها را، فراهم سازیم و با گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، از لاابالی گری و هرزگی در جامعه و تلاشی خانواده‌ها پیشگیری كنیم.

5- انقلاب كردیم تا عدالت را در جامعه‌مان حكمفرما سازیم و با تمام توان در جهت رفع محرومیت از نیازمندان قیام كنیم و در جهت ایجاد فرصت های برابر برای مستضعفان جامعه و تحصیل و اشتغال و معیشت آنان، تمام توان كشور را به كار بگیریم.

6- انقلاب كردیم تا هویت ملی و اسلامی ایرانی خود را احیا كنیم و شكوه همبستگی و ایثارگری، شهادت طلبی و خودباوری مردم ایران را در صحنه‌های گوناگون دفاع مقدس، بلایای طبیعی و نظایر آن به جهانیان نشان دهیم.

7- انقلاب كردیم تا به آنچنان قدرت نظامی‌ای دست پیدا كنیم كه هیچ بیگانه‌ای جرأت تجاوز به حریم این مرز و بوم را نیابد و اگر طغیانگری همچون صدام، قصد تجاوز به خاك ایران را كرد، جانانه در برابر او بایستیم بر خلاف رژیم‌های پهلوی و قاجار، حتی یك وجب از سرزمین خود را به بیگانه وانگذاریم.

8- انقلاب كردیم تا در عرصه علم و فناوری، آزاد باشیم و نگذاریم سلطه‌گران جهان، مانع ورود دانشمندان ما به حریم فناوری‌های برتر شوند و بخواهند خود از آن به  عنوان ابزار سلطه علیه ما بهره بگیرند، و در پرتو همین شكوفایی علمی توانستیم به فناوری هسته‌ای دست پیدا كنیم و پیشرفت‌هایمان در علوم هوا فضا و صنایع موشكی، دشمن را به شدت نگران ساخته است و در علوم پزشكی و رادیوداروها توانستیم دستاوردهایی در تراز بین المللی كسب كنیم و در فناوری نانو در رتبه معدود كشورهای برتر جهان قرار بگیریم.

9- انقلاب كردیم تا در عرصه سیاسی منطقه و جهان، مرتبتی شایسته برای ملت ایران پیدا كنیم و ملت‌های مظلوم عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن و بحرین را مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانند در برابر طمع ورزی‌های استكبار جهانی  مقاومت نمایند.

10- انقلاب كردیم تا به مستضعفان جهان امید بدهیم كه دوران تاخت و تاز و استعمار و استثمار آمریكا و اروپا به سر آمده است و ملت‌های عقب نگه داشته شده كه پس از چند سال اسارت، بیدار شده اند اگر مانند ملت  ایران با ایمان به خداوند قیام كنند، عزت و قدرت می یابند و قدرت پوشالی استكبار جهانی را در هم می شكنند. همچنان كه ما توانستیم جاسوسان آمریكایی را در لانه جاسوسی ‌شان و پرسنل متجاوز نیروی دریایی آمریكا را در  آب‌های سرزمین‌مان عزتمندانه به اسارت بگیریم.اما رمز تمامی این پیروزی‌ها چنانكه بنیان‌گذار انقلاب به ما آموخت و رهبر انقلاب همواره بر آن تاكید می‌فرماید، امید و خودباوری است كه ریشه در خداباوری دارد. ما می توانیم، چون خدا با ماست و در مقابل، عامل شكست و خودباختگی، «یأس» است كه ریشه در كفر و قطع امید از عنایات الهی دارد.

كلام آخر آنكه روشن است كه در برابر راهی كه كشورهای صنعتی برای پیشرفت طی سالیان دراز پیموده‌اند، نظام مردم‌سالاری دینی در ابتدای راه است و كاستی‌ها و ناملایمات فراوانی بر سر راه ما قرار دارد كه نسل‌‌های جوان باید با راه‌های میان بُر از آن موانع عبور كنند و یادآوری این واقعیت نیز ضروری است كه در نظام مردم سالاری دینی ممكن است بعضاً افراد ناشایستی چند سالی مردم را فریب دهند و با كسب رأی آنان به قدرت برسند تا به ثروت و مكنت دست یابند، اما مردم در درازمدت حق و باطل را از یكدیگر تشخیص می دهند و اراده عمومی به هیچ وجه حمایت از باطل نیست و تجربه این چهار دهه نشان داده است كه اگر فرد یا افرادی حتی در بالاترین سطوح قدرت، از راه انقلاب، عدول كرده اند، مردم رأی خود را از آنان پس گرفته‌اند و این گونه ناملایمات نباید به هیچ وجه موجب یأس و دلسردی گردد./۹۶۹//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات