۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۳۷۶۰
استاد جامعه الزهرا:

مشکلات معیشتی مردم نباید اصل نظام را تهدید کند

استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه امام خمینی(ره) در رهنمودهای خود می فرمایند ملت ایران برای شکم، خانه حیاط دار و پست مقام نهضت نکرده است، گفت: مشکلات معیشتی مردم نباید اصل نظام را مورد تهدید قرار دهد.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم باقی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی احیای الگوی سبک زندگی اسلامی در جامعه جهانی بود، گفت: مردم ایران در بهمن 57 برای احیای الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی قیام کردند و قیام مردم در دوران انقلاب برای نان، مسائل اقتصادی و رفاه مادی نبود.

وی با بیان اینکه این انقلاب با جان فشانی مادران شهدا و ایثار و از خودگذشتگی شهدا به دست آمده است، گفت: باید اصل نظام و انقلاب به هر قیمتی که شده حفظ شود و نباید به خاطر مشکلات اقتصادی اجازه داد که اصل نظام از سوی دشمنان مورد تهدید و آسیب قرار گیرد.

استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به رهنمودی از امام خمینی(ره) در این زمینه گفت: امام خمینی(ره) می فرماید«تمام قدرت، قدرت خدا است و خود را فانی در قدرت خداوند کنید خدا نکند دست هایی که در کار است و دنبال مایوس کردن شما است به هدف خود برسد که آن روز، روزی است که ممکن است خدای متعال خدای نکرده رحمت خود را از شما بردارد و به حال قبل از انقلاب دچار شوید؛ شما برای شکم نهضت نکردید، شما برای خانه حیاط دار نهضت نکرید، شما برای پست و مقام نهضت نکردید شما آروزی شهادت نمی کنید برای خانه و امثال آن و این حال خود را حفظ کنید من به شما وعده پیروزی می دهم».

باقی تصریح کرد: این رهنمود امام خمینی(ره) نشان می دهد که مشکلات معیشتی امروز مردم و مشکلات اقتصادی نباید موجب از دست رفتن اصل نظام شود بلکه مردم باید با چنگ و دندان اصل نظام را حفظ کنند.

وی با اشاره به وضعیت زن قبل و بعد از انقلاب خاطر نشان کرد: زن قبل از انقلاب ماهیت کالاگونه داشت اما انقلاب اسلامی پس از هزار و 500 سال جایگاه زن را که بعد خروج از مسیر ولایت امام علی(ع) در جامعه از دست رفته بود را به زن بر گرداند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه اسلام برای زن حرمت و احترام قائل بوده و برای زن امنیت آفرین است، گفت: اسلام حضور زن با حجاب را در جامعه محدود نکرده و مانع فعالیت های اجتماعی زنان در کنار رسالت مادری نمی شود البته به شرط اینکه بانوان نیز شئونات اسلامی را رعایت کنند.

باقی با اشاره به مشکلات کنونی مردم یادآور شد: مسؤولان باید برای رفع مشکلات مردم اقدامی جدی را در دستور کار خود قرار دهند اما بهتر است مردم نیز از خانواده های شهدا الگو برداری کنند که تمام هستی خود را تقدیم انقلاب کرده اند ولی متواضعانه کمترین چشم داشت را از انقلاب داشته و به دنبال حفظ اصل نظام هستند./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات