۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۵۳۳۵۲
امام جمعه اهواز:

حضرت زهرا مذهب تشیع را تحکیم بخشیدند

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه مأموریت مقابله با منافقان برای بی بی دو عالم باقی ماند، گفت: اساس مذهب تشیع و سنگ زیرین چنین بنای با عظمتی به دست حضرت زهرا(س) ساخته شد.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌ الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز در دیدار مسؤولان و اقشار مختلف مردم امروز در حسینیه بقیه الله اعظم شهادت حضرت زهرا(س) را گامی در مبارزه با نفاق برشمرد و بیان داشت: رسول اسلام(ص) از سوی خداوند مأمور به جهاد با کافران و منافقان شد که در این باره در طول سال‌ های اولیه حکومت در مدینه با کفار جنگید اما در تاریخ اثری از جنگ آن حضرت با منافقان مشاهده نمی شود حال آنکه در آیه ۷۳ سوره توبه دستور به جنگ با منافقان صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه در دوران زندگانی رسول خدا(ص) فرصت مناسبی برای جنگ با منافقان حاصل نشد، اظهار داشت: امیرمؤمنان حضرت زهرا(س) را دنباله رسالت و نبوت پیامبر(ص) نامید از این رو مأموریت مقابله با منافقان برای بی بی دو عالم باقی ماند با اینکه یک زن بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) پرچمدار مبارزه با منافقان بود، عنوان داشت: آن بانو حقیقت منافقان و نفاق باطنی و خط نفاق را برملا و رسوا ساخت و اساس مذهب تشیع و سنگ زیرین چنین بنای با عظمتی به دست آن بانو ساخته شد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان افزود: اصل مذهب امامیه به وسیله خاتم الانبیاء بنیانگذاری شد اما تحکیم و اعلان بصورت رسمی و مقابله با جریان مخالف به وسیله حضرت زهرا(س) بود و امروزه مفتخریم که مذهب رسمی ما با مبارزات بی بی دو عالم تأسیس شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذهب رسمی کشور شیعه جعفری اثنی ‌عشری است، عنوان داشت: پیروزی امام نه در فروپاشی رژیم شاهنشاهی و نابودی ساواک بلکه در رسیدن به اهداف و از همه مهمتر استقرار اسلام ناب محمدی بود یعنی اسلام عدالت، حق و برابری وآزادگی و حامی مستضعفان.

این مقام مسؤول با اشاره به عبارت «تمام مقصد ما، مکتب ماست» از امام راحل گفت: منظور همان مکتب محمد(ص) و علی(ع)، زهرا(س) و حسن و حسین (ع) و به واقع اسلام فضائل و ارزش های انسانی و اخلاقی است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه مذهب تشیع اطاعت از خدا، پیامبر و ائمه اطهار و ولی امر(تا زمانی که بر حق باشد) را مطرح می کند، عنوان داشت: اطاعت ما از رهبری به خاطر مجتهد، عادل، فقیه، باتقوا و شجاع بودن است که همچون کوهی راسخ در برابردشمن ایستاده و اضطراب و تزلزلی در ساحتش پیدا نمی ‌شود.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: دولت وام کم بهره برای روستائیان در راستای سرمایه گذاری در نظر گرفته است که در اینجا جهاد کشاورزی باید وارد و به جوانان آموزش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خوستان از مدیران استانی خواست تا از سرمایه گذاران استقبال و سختگیری نکنند.

امام جمعه اهواز خطاب به مسؤولان خاطرنشان شد: از قانون، چماقی درست نکنید و مردم را آزار دهید، در این استان سختگیری از همه جا بیشتر است و از مدیران می‌خواهم قوانین را با موقعیت جامعه تطبیق دهند./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات