۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۵۲۹۵۲
آیت الله علوی گرگانی:

جوانان نسبت به القائات دروغین فضای مجازی علیه انقلاب هوشیار باشند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش های گسترده ای که در جهت تضعیف دین، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد، تأکید کرد که جوانان القائات دروغین فضاهای مجازی را باور نکنند.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با بیان این که باید از سخنان خدا و اهل بیت(ع) بیشترین بهره را ببریم، اظهار داشت: مهم آن است که انسان توفیق عمل به دستورات الهی پیدا کند و به همین جهت نسبت عمل با علم بسیار زیاد است.

وی افزود: در سخنان بزرگان نیز همین آمده است که هرچه می دانید به آن عمل کنید، انسان بسیاری از اوقات مطالب علمی و دینی زیادی می داند ولی اهل عمل نیست؛ خداوند در قرآن می فرماید «خودتان بگویید که آیا انسانی که می داند با انسانی که نمی داند مساوی است» و در جای دیگر علم به نور و جهل به تاریکی تشبیه شده است، اما همین علم جایی ارزش دارد که اهل عمل باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: در روایت داریم «علم نوری است که خداوند آن را در قلوب هرکه بخواهد قرار می دهد»، بدون شک این علم واقعی در سینه افراد عالم عامل قرار می گیرد، همچنانکه در روایت دیگری می خوانیم «اهل علم همه نابود می شوند مگر اهل عمل و عاملان نیز همه هالک هستند مگر انسان های مخلص و افراد مخلص نیز در معرض خطر قرار دارند».

وی با اشاره به این که اخلاص زمینه نجات انسان را از نابودی آماده می کند، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم می خوانیم که شیطان می گوید «همه بندگان را از راه منحرف می کنم مگر انسان های مخلص»، و از طرف دیگر این شیطان بیشتر در کمین انسان های جوان قرار دارد و به افراد مسن و پیر کمتر کار دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: از ابتدای صبح سعی کنید بعد از بردن نام خدا و بسم الله الرحمن الرحیم، از شر شیطان به خدا پناه ببرید تا زمینه فریب او را در وجود شما از بین برود چون در احادیث بیان شده که انسان هایی که در ابتدای فعالیت های زندگی خود نام خدا را نمی برند شیطان با آنها شریک می شود.

وی یادآور شد: سعی کنید کار و فعالیت خود را برای خدا انجام دهید و همیشه اخلاص را مد نظر داشته باشید؛ اولین پایه علم خدا شناسی است، پایه دیگر علم، شناخت قدرت خلقت خداوند، پایه سوم شناخت اهداف خلقت و در نهایت بصیرت دینی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مطابق برخی روایات در آخر الزمان افرادی شب مسلمان می خوابند و صبح کافر از خواب بلند می شوند، یادآور شد: امروز در همین فضای مجازی برای تضعیف عقاید مردم، رد ولایت فقیه و تضعیف و تنش علیه نظام جمهوری اسلامی تلاش زیادی صورت می گیرد و بسیاری از مردم و جوانان ما نیز فکر می کنند این ها واقعیت دارد و سریع فریب می خورند.

وی تأکید کرد: امروز همه چیز در فضای مجازی فراهم است ولی جوانان باید مراقب باشند و فریب این فضاهای دروغین را نخورد و البته انسانی که در این شرایط بتواند خود را نگاه دارد و دین خود را از دست ندهد از اجر و منزلت ویژه ای نزد خدا برخوردار خواهد بود./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات